کرن دیکر: به حمایت از زنان و دختران افغانستان ادامه می‌دهم

3 هفته قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

کرن دیکر، کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان اعلام کرده است که بر تلاش‌های خود برای حمایت از حقوق زنان و دختران افغانستان ادامه می‌دهد.

خانم دیکر (چهارشنبه‌شب، ۱۱ میزان) با نشر اعلامیه‌ای در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که برای ترویج حقوق بشر و رسید‌گی به بحران بشری در افغانستان زیر سلطه حکومت فعلی تلاش خواهد کرد.

او در بخش از اعلامیه از مأموریت تام وست، نماینده پیشین آمریکا برای صلح افغانستان، قدردانی کرده است.

وی تاکید کرد: «من مشتاقانه منتظر هستم تا به تعقیب کار و فعالیت‌های مثمر و خوب [وست] با جان مارک پومرشایم در راستای حفظ منافع امنیت ملی آمریکا، حمایت از زنان و دختران افغانستان، ترویج حقوق بشر تمام افغان‌ها و کمک به مردم افغانستان در مقابل یک بحران جدی بشری به تلاش خود ادامه دهم.»

این در حالی است که تام وست چند روز پیش از سمت‌اش کنار‌گیری کرده بود.

همچنین روز گذشته متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته بود که این کشور به همکاری خود با افغانستان ادامه خواهد داد.

به گفته‌ی میلر، پس از این مأموریت وست را کرن دیکر، کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان، رینا امیری، نماینده ویژه ایالات متحده برای زنان و دختران افغانستان و جان مارک پومرشایم، دستیار معاون وزارت امور خارجه این کشور در امور آسیای مرکزی، پیش خواهند برد.

قابل ذکر است که حکومت سرپرست پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، حقوق شهروندان به‌ویژه زنان و دختران را نقض کرده است. همچنان تا اکنون تلاش‌ کشورها در زمینه اقناع این گروه برای احترام گذاشتن به حقوق بشر کارساز نبوده است

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16582
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد