فعالان حقوق زن در اتریش: خواستار حمایت جهانی از زنان افغانستان هستیم

4 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

یک نشست دو روزه تحت عنوان «توان‌مند‌سازی زنان از طریق آموزش» در شهر وین پایتخت کشور اتریش، به‌مناسبت بیست‌و‌هشتمین سال‌گرد کانون فرهنگ افغانستان در اتریش و دومین سال‌گرد جشنواره اهدای تندیس رابعه بلخی برگزار شد.

گل‌چهر یفتلی، فعال حقوق زن در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که این نشست به‌خاطر توان‌مند‌سازی و بررسی وضعیت زنان افغانستان در دو محـفل جداگانه در بخش‌های متفاوت و با حضور نماینده‌ی شهر‌داری شهر وین‌، اعضای برجسته‌ی احزاب سیاسی، فعالان حقوق بشر، حقوق زنان و خبرنگاران برگزار شده است.

خانم یفتلی گفت: «در هر دو روز نشست، همه‌ی اشتراک‌کنندگان روی وضعیت زنان و دختران تحت حاکمیت حکومت سرپرست صحبت کردند و به شرایط دشوار حقوق بشری در این کشور پرداختند.»

او می‌گوید که اشتراک‌کنندگان این نشست از کشورهای غربی به‌ویژه سیاست‌مداران اروپایی حاضر در این نشست خواسته‌اند تا از زنان افغانستان حمایت کنند.

این در حالی است که حکومت سرپرست پس از تسلط دوباره‌ی شان بر افغانستان بیش از ۵۰ فرمان محدود‌کننده بالای زنان و دختران صادر کرده که همواره این زنان به‌خاطر تأمین حقوق خود و توان‌مندسازی نسل آینده، چی در داخل و چی در بیرون از کشور در مقابل حکومت فعلی صدا بلند کردند.

در حالی زنان و دختران علیه سیاست‌های تبعیض‌آمیز حکومت فعلی مبارزه می‌کنند که حکومت فعلی نزدیک به سه سال گذشته، محدودیت‌های شدیدی علیه دختران و زنان وضع کرده است. در حال حاضر دختران و زنان به مکتب و دانشگاه نمی‌توانند.

این اقدام حکومت فعلی باعث شده است که میلیون‌ها دانش‌آموز دختر از آموزش باز بماند.

در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستورانت‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشکان مرد، سفر بدون محرم و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی و حتی دفاتر سازمان ملل در افغانستان منع شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=12823
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد