بریتانیا: حکومت افغانستان سیاست‌های «نفرت‌انگیز» علیه زنان را تغییر دهد

3 ساعت قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

جیس جامبرت‌گری، نماینده بریتانیا در شورای امنیت ملل متحد، از حکومت سرپرست افغانستان خواست سیاست‌های «نفرت‌انگیز» خود علیه زنان و دختران افغان را فوراً تغییر دهد.

خانم جامبرت‌گری، قانون امر به معروف و نهی از منکر حکومت فعلی را «عقب‌گردی غم‌انگیز برای مردم افغانستان» توصیف کرده و گفت که جامعه‌ی جهانی باید علیه تهاجم مستمر حکومت فعلی به حقوق بشر موضع واحد داشته و یک‌صدا صحبت کند.

او تاکید کرد که موضع متبوع کشورش در حمایت از زنان و دختران افغانستان و فراهم کردن بسترهای شنیده‌شدن صدای آن‌ها تغییرناپذیر است.

وی افزود که بریتانیا قانون امر به معروف و نهی از منکر را به شدت نکوهش کرده و از آزادی‌های زنان و دختران افغانستان حمایت می‌کند.

جیس جامبرت‌گری تصریح کرد که بریتانیا خواستار انتصاب فوری فرستاده ویژه به افغانستان و پیشرفت قطعنامه ۲۷۲۱ شورای امنیت است.

نماینده بریتانیا در شورای امنیت سازمان ملل می‌گوید که حکومت فعلی نباید انتظار داشته باشند که بدون پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود نسبت به حقوق و آزادی‌های اساسی زنان و دختران افغانستان، جامعه‌ی جهانی با آن‌ها تعامل کند.

همچنین او در ادامه خاطر نشان کرد که بریتانیا از سال ۲۰۲۱ تا اکنون بیش از ۸۰۰ میلیون دالر را برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان کمک کرده است.

او از دیگر کشورهای جهان خواست که اقدامات مشابهی را برای کاهش فقر و گرسنگی در افغانستان انجام دهند.

وی همچنان گفت که بریتانیا برای دستیابی به یک افغانستان صلح‌آمیز برای همسایگان و جامعه‌ی جهانی، متعهد به کار سازنده با احزاب در داخل و خارج از افغانستان است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16283
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد