برنامه جهانی غذا: طی پنج ماه گذشته ۱۲.۴ میلیون افغان با ناامنی غذایی روبرو بودند

1 هفته قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

برنامه جهانی غذا (WFP) اعلام کرده است که از ماه می الی اکتوبر سال جاری میلادی حدود ۱۲.۴ میلیون شهروند کشور با ناامنی غذایی روبرو بودند.

این نهاد با نشر گزارش ماه سپتامبر خود گفته است که ۳.۹ میلیون تن، از جمله ۲.۸ میلیون کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه حاد هستند.

در گزارش آمده است که ۲.۴ میلیون نفر دیگر در افغانستان با گرسنگی حاد دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد که به‌طور مجموعی طی سال جاری میلادی دست‌کم ۲۳.۷ میلیون تن در افغانستان زیر سلطه حکومت سرپرست به کمک‌های فوری نیاز دارند.

همچنین برنامه جهانی غذا با اشاره به قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر افزوده است که این نهاد شاهد افزایش سطح نظارت از سوی این گروه بر فعالیت‌های بشردوستانه بین‌المللی است.

در گزارش آمده است: «هرچند فعالیت‌های برنامه جهانی غذا به‌طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار نگرفته است، اما این نهاد به‌گونه فعال با حکومت فعلی برای حفاظت از کارمندان، شرکا و ذینفعان خود گفتگو می‌کند.»

به گفته‌ی این نهاد بین‌المللی، امنیت غذایی در کشور به دلیل بلند رفتن ارزش پول افغانی و باران‌های فصلی نسبت به گذشته بهبود یافته است.

طبق اطلاعات موجود، نرخ پایین اشتغال و کاهش درآمد و دسترسی محدود دهقانان همچنان به‌عنوان یک معضل در کشور باقی مانده است.

این در حالی است که پس از تسلط دوباره حکومت سرپرست بر افغانستان، نرخ بیکاری در کشور به‌گونه‌ای بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.

حکومت فعلی در کنار زنان، شمار زیادی از کارمندان مرد در نظام پیشین را به بهانه‌های مختلف برکنار کرده است.

برنامه جهانی غذا هفته گذشته نیز گفته بود که برای پایان دادن به گرسنه‌گی برای همیشه در افغانستان باید روی توانایی‌های خود مردم سرمایه‌گذاری شود.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16788
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد