سازمان ملل: زنان و کودکان افغان در سیلاب‌های اخیر بیشترین آسیب را دیدند

4 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

بخش‌ زنان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که زنان و کودکان به‌طور نامتناسبی تحت تأثیر سیلاب‌های اخیر در شماری از ولایات افغانستان قرار گرفته‌اند.

این نهاد با نشر گزارشی از وضعیت سیلاب‌زدگان در شماری از ولایات شمال‌شرقی کشور گفت که در سیلاب‌های اخیر مردان در ساختمان‌های عمومی مانند مساجد پناه گرفته بودند.

در گزارش آمده است که زنان درصد بالایی از زخمیانی را تشکیل می‌دهند که از طریق تیم‌های صحی تا ۱۴ ماه جاری زیر درمان قرار گرفتند.

بخش زنان سازمان ملل متحد با اشاره به نیازهای اساسی سیلاب‌زدگان تاکید کرد که مراقبت‌های اضطراری تروما، سرپناه، کمک‌های نقدی، اقلام غیرغذایی، مواد غذایی و تسهیلات حفظ‌الصحه نیازهای اساسی سیلاب‌زدگان است.

در ادامه آمده است که زنان و دختران در مناطق سیل‌زده به‌طور خاص به بسته‌های صحی، محصولات بهداشتی و مواد غذایی مغذی نیاز دارند.

این سازمان با ارائه پیشنهادهای بر حضور و کمک‌رسانی زنان در مناطق سیل‌زده گفت: «باید از مشارکت ایمن زنان در نیازسنجی‌ها و پاسخ‌های بشردوستانه اطمینان داده شود که شامل فراهم کردن مکان‌ها یا سرپناه‌های امن برای کارکنان زن برای گذراندن شب در صحرا و نیز هزینه‌های محرم در صورت نیاز است.»

در گزارش بخش زنان سازمان ملل متحد آمده است: «سازمان‌های تحت رهبری زنان و گروه‌های زنان در ارزیابی و پاسخ، مشارکت داده شوند، اطمینان حاصل شود که اطلاعات مربوط به کمک‌های اضطراری با استفاده از کانال‌ها و قالب‌های قابل دسترسی برای زنان و سایر گروه‌های در معرض خطر به اشتراک گذاشته می‌شود.»

این در حالی است که در پی سیلاب‌های مدهش هفته گذشته تنها در ولایت بغلان بیش از ۳۱۰ تن جان باختند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=13501
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد