کیمیا یوسفی با اعتراض به وضعیت دختران افغانستان به کارش در المپیک پایان داد

3 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

کیمیا یوسفی، ورزشکار رشته‌ی دوش افغانستان با اعتراض به وضعیت زنان و دختران کشور، به کارش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس پایان داد.

خانم یوسفی امروز (جمعه، ۱۲ اسد) در دور مقدماتی رقابت‌های دوش المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فاصله‌ی ۱۰۰ متر، با ۳۶ دونده زن دیگر رقابت کرد و در جایگاه ۳۱ ایستاد.

این ورزشکار اهل افغانستان پس از عبور از خط پایان، برگه‌ای را در مقابل دوربین رسانه‌ها بلند کرد که در آن نوشته است: «آموزش و ورزش حق ماست.»

رسانه‌ی فرانسوی زبان «۲۰ دقیقه» در گزارشی گفته است که کیمیا یوسفی سپس با رسانه‌ها در مورد وضعیت زنان و دختران در افغا‌نستان صحبت کرد.

خانم یوسفی گفته است: «من در قبال زنان و دختران افغا‌نستان احساس مسوولیت می‌کنم؛ زیرا آنان نمی‌توانند حرف بزنند، آنان نمی‌توانند مصاحبه کنند. آنان هیچ‌کاری نمی‌توانند، مجبور هستند سکوت کنند.»

وی تاکید کرد: «من یک سیاست‌مدار نیستم، اما من می‌توانم صدای دختران افغا‌نستان باشم.»

کیمیا یوسفی و دو ورزشکار زن دیگر عضو تیم شش نفره‌ی افغانستان در المپیک پاریس هستند که از سوی کمیته‌ی بین‌المللی المپیک در مشوره با مقام‌های پیشین کمیته‌ی المپیک افغانستان انتخاب و دعوت شده‌اند.

با این وجود مسوولان حکومت سرپرست گفته‌اند که ورزشکاران زن را به رسمیت نمی‌شناسند و تنها سه ورزشکار مرد را نماینده افغانستان می‌دانند.

کیمیا یوسفی، پس از تسلط دوباره حکومت فعلی بر افغانستان، کشور را ترک کرد و اکنون در شهر سیدنی استرالیا زندگی می‌کند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=15059
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد