پزشک افغانستانی عضو شورای طبی بریتانیا شد

19 ساعت قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

نورویژه احمدی، پزشک اهل افغانستان پس از گذراندن دوره‌ی سه ماهه امتحانات بین‌المللی «OET، PLAB1 و PLAB2» موفق به کسب عضویت در شورای پزشکی بریتانیا شد.

نورویژه احمدی، پزشک ۳۰ ساله اهل افغانستان است که تحصیلات ابتدایی خود را در کابل به پایان رساند و سپس در رشته‌ پزشکی در هند و دانشگاه خصوصی «افغان-سوئیس» در کابل به تحصیل ادامه داد. او پس از تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان به بریتانیا مهاجرت کرد و فعالیت حرفه‌ای و تحصیلات خود را در آنجا ادامه داد.

خانم احمدی در گفتگو با رسانه‌ها از حکومت فعلی خواسته است تا درهای مکاتب و دانشگاه‌ها را به‌روی دختران باز کرده و محدودیت‌های اشتغال آنان را لغو کند.

وی از دختران افغانستان خواست به مبارزه برای دستیابی به حقوق خود ادامه دهند و تسلیم نشوند.

عضویت در شورای عمومی پزشکی بریتانیا به پزشکان اجازه می‌دهد تا به‌طور قانونی در این کشور فعالیت کنند و نشان‌دهنده ارزیابی و تایید حرفه‌ای فرد است.

قابل ذکر است که این موفقیت در شرایطی برای نورویژه احمدی به دست آمده است که طی سه سال گذشته حکومت فعلی میلیون‌ها دختر را از رفتن به مکتب و دانشگاه محروم کرده است.

به‌رغم واکنش‌های بین‌المللی به این اقدام، مسوولان حکومت سرپرست مدعی هستند که بر اساس «شریعت» تمام حقوق زنان را تأمین کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16999
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد