فوزیه‌ کوفی: سازمان ملل صدای زنان افغانستان را خاموش می‌کند

3 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

فوزیه کوفی، عضو پیشین مجلس نمایندگان حکومت پیشین افغانستان و رییس حزب موج تحول، یک‌بار دیگر در برابر تصمیم سازمان ملل متحد، مبنی بر حذف زنان از سومین نشست دوحه واکنش نشان داده و می‌گوید که سازمان ملل به حکومت فعلی کمک کرده است تا در خارج از افغانستان نیز صدای زنان را خاموش کند.

فوزیه کوفی، با نشر گزارشی از روزنامه گاردین در حساب کاربری ایکس خود، از نادیده‌گرفتن عمل‌کرد‌های حکومت سرپرست علیه زنان و دختران افغانستان توسط سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: «حکومت فعلی با استفاده از خشونت و شکنجه صدای زنان را در داخل کشور خاموش کرده و با حذف مشارکت زنان در نشست دوحه، سازمان ملل و سایرین در جامعه‌ی بین‌المللی به حکومت فعلی این امکان را داده‌اند تا صدای ما را در خارج از افغانستان نیز خاموش کنند.»

او افزود که نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد عمل‌کرد‌های جامعه‌ی بین‌المللی و دفتر نمایندگی سازمان ملل که نقض حقوق بشر توسط حکومت فعلی را عادی نشان می‌دهد، وجود دارد.

خانم کوفی می‌گوید: «حضور حکومت فعلی در نشست دوحه و خارج کردن موضوع حقوق زنان از دستور کار این نشست، زنان افغانستان را در ناامیدی عمیق فرو برده است.»

وی تاکید کرد که نشست سوم دوحه مساله‌ی چارچوب قانونی و تشکیل حکومت فراگیر که حضور همه‌ی اقشار جامعه را تضمین می‌کند، نادیده می‌گیرد.

او از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد که یک نماینده‌ی ویژه برای افغانستان تعیین کند و مشارکت همه طرف‌ها به‌ویژه گروه‌های زنان افغانستان را تضمین کند.

باید گفت که قرار است، سومین نشست دوحه از تاریخ ۳۰ جون تا اول جولای با میزبانی سازمان ملل در قطر برگزار شود. استفین دوجاریک، سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد، هدف از برگزاری این نشست را «افزایش تعاملات بین‌المللی به‌گونه منسجم و ساختارمند» با افغانستان عنوان کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=13929
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد