بیش از ۳۵۴ هزار نفر در سراسر جهان: حکومت افغانستان به حقوق بشر احترام بگذارند

2 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که در جریان کارزار این سازمان ۳۵۴ هزار و ۸۴۷ امضا جمع‌آوری شده که از حکومت سرپرست می‌خواهند به حقوق بشر و حقوق زنان و دختران در افغانستان احترام بگذارند و از آن محافظت کنند.

این سازمان با نشر پیامی در حساب کاربری ایکس خود، این کارزار را یک نمایش قدرتمند از همبستگی جهانی خوانده است.

این سازمان تاکید کرد: «با تداوم وضعیت فاجعه‌بار حقوق بشر، ما باید به خواست مشترک خود برای پاسخ‌گویی و عدالت در افغانستان ادامه دهیم.»

نهادهای حقوق بشری می‌گویند حکومت سرپرست با حذف زنان از عرصه عمومی آپارتاید جنسیتی را در افغانستان برقرار کرده است.

در حالی این فراخوان صدها هزار نفری از طریق جمع‌آوری امضا در سراسر جهان برای وادار کردن حکومت فعلی به رعایت حقوق بشر و احترام به حقوق اولیه مردم افغانستان به‌خصوص زنان انجام می‌شود که حکومت سرپرست سیاست‌های خود در قبال زنان را موضوع داخلی افغانستان دانسته و با شرعی خواندن آن به این درخواست‌ها بی‌توجهی می‌کند.

حکومت فعلی محدودیت‌های شدید بر حقوق و آزادی‌های شهروندان افغانستان وضع کرده است. در حال حاضر زنان و دختران افغانستان از آموزش و کار محروم هستند.

به‌تازگی یوناما یا دفتر هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان با نشر گزارشی درباره‌ی کارنامه وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفته است که فعالیت‌های این وزارت تأثیرات منفی بر حقوق و آزادی‌های شهروندان افغانستان و به‌ویژه تأثیر تبعیض‌آمیز و نامتناسب بر زنان داشته است.

یوناما در گزارش خود گفته است که بسیاری از دستورالعمل‌ها با زندگی اجتماعی و خصوصی زنان تداخل دارند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=14526
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد