برچسب: آب‌بازی

1 روز قبل - 55 بازدید

مسوولان ایرانی در تازه‌ترین مورد اعلام کردند که روز گذشته (چهارشنبه، ۳ سرطان) 15 شهروند افغانستان در حال آب‌بازی در یکی از محدوده‌های ممنوعه‌ی ساحلی نوشهر در شمال ایران بودند که در نتیجه سه تن آن‌ها غرق شده و جان باختند. خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که این افراد در حالی که شرایط دریا نامساعد بود و مسوولان پیش از این بارها نسبت به خطر آب‌بازی در این محدوده هشدار دادند، اقدام به شنا کرده بودند. رییس هیات نجات غریق نوشهر گفته است که این رویداد حوالی ساعت 11:50 دقیقه‌ی چاشت روز گذشته در محدوده‌ی ساحلی «فراشکلا و بنجکول در منطقه‌ی ممنوعه‌ی شنا» رخ داده است. او افزود که یک تن از شهروندان افغانستان همچنان ناپدید است و تلاش‌ها برای یافتن او همچنان ادامه دارند. وی در ادامه تاکید کرده است که افراد جان‌باخته ۱۲ُ ۱۴ و ۲۵ ساله بودند. ایران از جمله کشورهایی است که میزبان جمعیت بزرگی از مهاجران افغانستان است. مقام‌های ایرانی اعلام کرده‌اند که حدود پنج میلیون شهروند افغانستان در این کشور زندگی می‌کنند.

ادامه مطلب


3 هفته قبل - 95 بازدید

مسوولان در اداره آمادگی مبارزه با حوادث حکومت سرپرست اعلام کرده‌اند که از آغاز سال جاری خورشیدی تا اکنون، دست‌کم ۷۵ نفر در آب‌های کشور غرق شدند و جان باختند. محمدیوسف حماد، سخنگوی این اداره امروز (دوشنبه ۱۸ جوزا) در یک پیام ویدئویی جزئیات آمار قربانیان را اعلام کرده و گفته است که قربانیان این حوادث شامل ۲۷ مرد، هفت زن و ۴۱ کودک هستند. آقای حماد در ادامه تاکید کرده است که وقوع این حوادث در هفته‌های گذشته و هم‌زمان با روزهای عید قربان افزایش چشمگیری داشته است. قابل ذکر است که بی‌احتیاطی شهروندان، شنا در مناطق پرخطر و همچنان نبود تجهیزات امدادی و تدابیر ایمنی و نجات در اطراف سدها و رودخانه‌های افغانستان، از دلایل اصلی وقوع این حوادث مرگبار به شمار می‌روند. نبود تابلوهای هشداردهنده و غریق‌نجات در مناطق تفریحی نیز به این بحران دامن زده است. اخیراً موارد غرق‌شدن در آب در کشور افزایش یافته است. این در حالی است که روز چهارشنبه هفته گذشته در ولسوالی پریان ولایت پنجشیر نیز یک نوجوان ۱۶ ساله هنگام آب‌بازی در رودخانه غرق شد و جان خود را از دست داد.

ادامه مطلب


3 هفته قبل - 89 بازدید

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که سه کودک در مرکز این ولایت هنگام شنا غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند. سید طیب حماد، سخنگوی فرماندهی پولیس ننگرهار گفت که این کودکان روز (جمعه، ۱۵ جوزا) در رودخانه کابل، در نزدیکی «پل بهسود» از مربوطات در ناحیه اول شهر جلال‌آباد آب‌بازی می‌کردند. آقای حماد در ادامه تاکید کرده است که دو نفر از این کودکان با هم برادر بودند و کودک دیگر پسر کاکای آنان بود. او تصریح کرد که اجساد آنان تا اکنون پیدا نشده است. وی در ادامه افزوده است که این کودکان به همراه دوستان خود برای تفریح به رودخانه رفته بودند. سخنگوی فرماندهی پولیس ننگرهار از ساکنان این ولاتی به‌طور جدی خواسته است که هنگام تفریح در کنار رودخانه‌ها، از شنا در آب‌های عمیق خودداری کنند. اخیراً موارد غرق‌شدن در آب در کشور افزایش یافته است. این در حالی است که روز چهارشنبه هفته گذشته در ولسوالی پریان ولایت پنجشیر نیز یک نوجوان ۱۶ ساله هنگام آب‌بازی در رودخانه غرق شد و جان خود را از دست داد.

ادامه مطلب