منابع محلی از ولایت قندهار میگویند که زنی در این ولایت شوهر سابقش را با شلیک گلوله تفنگچه به شکل بسیار فجیع به قتل رسانده است.
دستکم دو منبع گفتهاند که این رویداد روز گذشته (شنبه، ۶ سرطان) در ساحه حوزه دوم شهر قندهار رخ داده است.
منبع در ادامه تاکید کرده است که زن متهم به قتل توسط نیروهای دولتی بازداشت شده و در تحقیقات اولیه گفته است که شوهرش چند سال پیش او را طلاق داده بود، اما همچنان او را مورد آزارواذیت قرار میداد.
در ادامه آمده است که این زن باشندهی اصلی شهر ترینکوت ارزگان و شوهر سابق او ساکن منطقهی حیدرآباد هلمند بوده است.
در حالی این رویداد رخ میدهد که از زمان تسلط دوبارهی حکومت سرپرست بر افغانستان، موارد متعددی از قتل زنان بهدست اعضای خانوادههایشان از ولایتهای مختلف کشور گزارش شده است.
بیماریهای روانی، خصومت شخصی، ازدواجهای اجباری، خشونت خانوادگی و فشارهای روحی ناشی از فقر و بیکاری عوامل اصلی این قتلها بیان شده است.
همچنین با تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان اکثریت نهادهای حامی حقوق زنان متوقف شده است.
زنان در افغانستان چون گذشته با مراجعه به نهادهای عدلی و قضایی، دیگر نمیتوانند برای خشونتهای واردهی شان شکایت کنند و اینگونه خشونتها پایدار باقی مانده و افزایش پیدا میکند.