وزارت صحت: ۳۲۰۰ مرکز درمان سوءتغذیه در افغانستان فعال است

4 ساعت قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

وزارت صحت عامه‌ی حکومت سرپرست در تازه‌ترین اعلام کرده است که در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ مرکز درمان سوءتغذیه در سراسر افغانستان فعال است.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی وزارت صحت عامه با نشر پیام ویدیویی گفته است که در این مراکز به کودکان و مادران مبتلا به سوءتغذیه خدمات درمانی ارائه می‌شود.

آقای امرخیل تاکید کرد که تعداد این مراکز در زمان حکومت پیشین افغانستان حدود دو هزار مرکز بود.

وی افزود که در شش ماه اخیر حدود ۹۳۴ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه متوسط و حاد در این مراکز صحی درمان شده‌اند.

سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که از این میان ۶۰۰ هزار نفر مبتلا به سوءتغذیه متوسط و ۲۳۴ هزار مبتلا به سوءتغذیه حاد بودند.

او گفت که وزارت صحت عامه‌ی حکومت فعلی تلاش می‌کند که مراکز درمان سوءتغذیه و خدمات داخل بستر را در سراسر کشور افزایش دهد.

شرافت زمان امرخیل گفت که حکومت فعلی در سه سال اخیر ۳۵۰ مرکز جدید برای درمان سوءتغذیه ایجاد کرده و همچنان به مناطق دوردست توجه ویژه می‌کند.

در حالی وی از افزایش مراکز درمان سوءتغذیه خبر می‌دهد که براساس آمار سازمان ملل متحد، حدود چهار میلیون کودک، نوزاد و مادر شیرده در افغانستان مبتلا به سوءتغذیه هستند.

همچنین شاخص جهانی گرسنگی نیز در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که ۳۰.۸ درصد جمعیت افغانستان دچار سوءتغذیه هستند و کودکان در این کشور به‌دلیل ابتلاء به سوءتغذیه نسبت به سن خود قدکوتاه‌تر هستند.

فقر اقتصادی و کاهش میزان دسترسی مردم به مراکز و خدمات صحی از عوامل اصلی ابتلای کودکان و مادران شیرده به سوءتغذیه گفته می‌شود.

این در حالی است که چند روز پیش نیز بانک جهانی اعلام کرده بود که افغانستان تحت حکومت سرپرست در میان ۲۶ کشور فقیرترین جهان است.

قابل ذکر است که پس از تسلط دوباره حکومت فعلی بر افغانستان، به دلیل محدودیت‌های این گروه علیه شهروندان و کاهش کمک‌های بین‌المللی، اقتصاد خانواده‌ها در کشور به‌شدت کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=17047
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد