اتحادیه اروپا: ظرفیت‌سازی برای موفقیت تجارت زنان افغانستان مهم است

5 روز قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

اعضای اتحادیه‌ اروپا در افغانستان با شماری از کارآفرین‌های زن در سومین نمایشگاه «امام ابوحنیفه‌» که در مرکز نمایشگاه ملی و بین‌المللی افغانستان، در کابل برگزار شده است، دیدار کردند.

این اتحادیه امروز (دوشنبه، ۲۳ میزان) با نشر خبرنامه‌ای در حساب کاربری ایکس از این دیدار خبر داده و نوشته است که آموزش و ظرفیت‌سازی برای راه‌اندازی و موفقیت کسب‌و‌کار و تجارت‌ زنان و دختران بسیار مهم است.

اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان در بخشی از این خبرنامه، با ابراز خرسندی از توانایی و استعداد کارآفرین‌های زن در این نمایشگاه تقدیر کرد.

اتحادیه اروپا بر تعهد خود به توان‌مندسازی بخش‌های خصوصی افغانستان نیز تاکید کرده است.

باید گفت که اتاق تجارت و ‌سرمایه‌گذاری افغانستان روز (یک‌شنبه، ۱۵ میزان)، سومین نمایشگاه «امام ابوحنیفه‌» را در مرکز نمایشگاه ملی و بین‌المللی افغانستان، در کابل برگزار کرد.

در این‌ نمایشگاه کارآفرین‌های زن از ولایت‌های مختلف افغانستان شرکت کردند.

مسوولان وزارت صنعت ‌و تجارت در برنامه‌ی افتتاح این‌ نمایشگاه گفتند که حدود ۷۰۰ غرفه از تولیدات داخلی و خارجی در این‌ نمایشگاه به مدت هفت روز به نمایش‌ گذاشته شده است.

قابل ذکر است که حکومت سرپرست با روی کار آمدن دوباره‌ی شان حدود ۸۰ فرمان محدود‌کننده بر زنان و دختران وضع کرده‌اند. بیش از سه سال می‌شود که به‌دلیل این محدودیت‌ها زنان از حقوق ابتدایی شان از جمله حق کار و آموزش محروم شدند.

محدودیت‌های حکومت فعلی بر کار زنان در بخش‌های مختلف سبب شده که زنان به کارهای خصوصی به ویژه صنایع‌دستی و تولیدی رو آورند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16857
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد