برنامه جهانی غذا: در سال ۲۰۲۳ به ۹.۳ میلیون زن افغانستان کمک کردیم

2 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳ میلادی، به ۱۸.۶ میلیون نفر که شامل ۹.۳ میلیون زن و دختر می‌شود، در سراسر افغانستان کمک‌های بشردوستانه توزیع کرده است.

این نهاد با نشر گزارشی گفته است که یک‌سوم جمعیت افغانستان دچار گرسنگی است.

در گزارش آمده است که برنامه جهانی غذا در پروسه‌ی امدادرسانی برخی از آسیب‌پذیرترین خانواده‌ها از جمله خانواده‌های که سرپرست آن زنان می‌باشند، در اولویت قرار داده است.

این سازمان تاکید کرد که در نه ماه گذشته به بیش از ۲۶۰ هزار فرد نیازمند در افغانستان کمک‌های اضطراری غذایی را فراهم کرده است.

در ادامه آمده است که تامین هزینه‌ی این کمک‌ها ۳.۲ میلیون دالر از صندوق امانی بشردوستانه‌ی افغانستان که توسط بانک توسعه‌ی اسلامی مدیریت و از سوی مرکز امداد و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان تامین می‌شود، صورت گرفته است.

برنامه‌ی جهانی غذا افزود: «با توجه به اوج گرسنگی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، امنیت غذایی در افغانستان به طور جزئی بهبود یافته است که عمدتاً به دلیل کمک‌های بشردوستانه بزرگ است.»

براساس آمار سازمان ملل، ۲۳.۷ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. گروه کاری زنان، صلح و امنیت پیش‌تر گزارش داد که از این میان حدود ۸۰ درصد نیازمندان کمک‌های بشری زنان و دختران اند.

پیش از این برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل، از آمار بلند نیازمندان در افغانستان و کم‌بکد بودجه هشدار داده بود. این نهاد هشدار داده که به ۱۱ میلیون نفر کمک‌های اضطراری ارایه نمی‌تواند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=15000
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد