یک کودک و یک دختر نوجوان در فاریاب به قتل رسیدند

2 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

منابع محلی از ولایت فاریاب می‌گویند که یک کودک و یک دختر نوجوان در این ولایت توسط افراد ناشناس به قتل رسیده است.

دست‌کم دو منبع امروز (شنبه، ۶ اسد) گفته‌اند که یک کودک و یک دختر نوجوان در دو رویداد جداگانه در این ولایت از سوی افراد ناشناس به گونه‌‌‌ای بی‌رحمانه و مرموز کشته شدند.

منبع تاکید کرد که افراد ناشناس روز پنج‌شنبه یک کودک هفت ساله را در قریه فیض‌آباد ولسوالی شیرین‌تگاب ولایت فاریاب با ضربات چاقو و به شکل فجیع به قتل رسانده‌اند.

همچنین منبع افزود که یک دختر ۱۶ ساله به‌نام هدیه که باشنده قریه شور بازار ولسوالی شیرین تگاب بود، دو شب پیش توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده است.

منبع مدعی است که افراد ناشناس نخست بر این دختر تجاوز کرده و سپس او را کشته‌اند.

براساس معلومات منابع‌، عاملان قتل دختر نوجوان مشخص نیست، اما نیروهای حکومت فعلی در پیوند به قتل کودک هفت ساله دو تن را بازداشت کرده‌اند.

مسوولان محلی در ولایت فاریاب تا اکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

پس از تسلط دوباره‌ی حکومت سرپرست بر افغانستان، قتل‌های مرموز زنان، کودکان و جوان در در سراسر کشور و به‌ویژه در ولایت فاریاب افزایش کم‌پیشینه یافته است.

بیماری‌های روانی، خصومت شخصی، ازدواج‌های اجباری، خشونت خانوادگی و فشار‎های روحی ناشی از فقر و بیکاری عوامل اصلی این قتل‌ها بیان شده است.

همچنین با تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان اکثریت نهادهای حامی حقوق زنان متوقف شده است.

زنان در افغانستان چون گذشته با مراجعه به نهادهای عدلی و قضایی، دیگر نمی‌توانند برای خشونت‌های وارده‌ی شان شکایت کنند و این‌گونه خشونت‌‌ها پایدار باقی مانده و افزایش پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=14877
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد