حمایت یونیسف از دختران متاثر از سیلاب در افغانستان

4 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که برای بیش از دو هزار دختر و پسر در مکان‌های سیلاب‌زده در افغانستان خدمات روانی و اجتماعی را فراهم کرده است.

یونیسف با نشر پیامی در حساب کاربری ایکس خود، بر ایجاد مکان‌های مناسب برای کودکان تاکید کرده است.

این سازمان می‌گوید که مکان‌های مناسب برای کودکان نقش مهمی در ارائه‌ی پشتیبانی  روانی و اجتماعی دارد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد تاکید کرد که از طریق ارائه‌ی فعالیت‌های تفریحی و خدمات مشاوره به دختران و پسران در مکان‌های متاثر از سیلاب خدمات ارائه کرده است.

در ادامه آمده است که یونیسف به دو هزار و ۱۰۰ نفر از جمله پسران و دختران در جوامع تحت تأثیر سیل در افغانستان پشتیبانی روانی و اجتماعی فراهم کرده است.

باید گفت که در ماه‌های اخیر، بیشتر ولایت‌های افغانستان شاهد بارندگی‌های شدید و سیل‌های ناشی از آن بود. در نتیجه‌ی این رویداد طبیعی، بر اساس آمار ابتدایی اعلام شده از سوی برنامه‌ی جهانی غذا بیش‌ از ۵۰۰ نفر به شمول زنان و کودکان جان‌باخته‌اند.

بر اساس بخش زنان سازمان ملل متحد، بیشتر قربانیان سیل‌های اخیر زنان و کودکان بودند.

همچنین سیل‌های به گونه‌ی گسترده قریه‌ها را ویران کرده و تمام زیرساخت‌های اجتماعی از جمله مکتب‌ها و مرکزهای بهداشتی آسیب دیده است.

پس از سیل‌های اخیر، دفترهای سازمان ملل متحد در ساحه‌های آسیب‌پذیر در تلاش ارائه‌ی خدمات اولیه آسیب‌دیدگان است. باوجود این اما نگرانی‌ها از کم‌بود کارکنان زن برای ارائه‌ی خدمات ضروری به‌ویژه برای زنان و کودکان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=13348
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد