جنبش شنبه‌های ارغوانی: حکومت افغانستان تعهدی قوی برای ارائه خدمات به سیلاب‌زدگان ندارد

4 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

شماری از زنان و اعضای «جنبش شنبه‌های ارغوانی» با اعضای خانواده‌های قربانیان سیلاب‌های اخیر در ولایت‌های شمال و شرق کشور ابراز غم‌شریکی کرده و می‌گویند که حکومت سرپرست آن‌طور که در سرکوب مردم شتاب دارند، تعهدی قوی برای ارائه‌ی خدمات به آن‌ها ندارند.

اعضای جنبش شنبه‌های ارغوانی امروز (دوشنبه، ۲۴ ثور) با نشر نوارهای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که با آنکه نزدیک به یک هفته از سیلاب‌های مرگ‌بار در ولایات بغلان، تخار، بدخشان و غور می‌گذرد و تلفات جانی و مالی سنگینی بر مردم وارد شده است؛ اما حکومت فعلی در ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان رویدادهای طبیعی، ناکام بوده‌اند.

آنان از آغاز کارزار جمع‌آوری کمک برای سیلاب‌زدگان خبر داده و می‌گویند که بیشتر قربانیان این رویدادها در شمال و شرق کشور را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اعضای جنبش شنبه‌های ارغوانی از نهادهای امدادرسان می‌خواهند که از کمک‌های خود به سیلاب‌زدگان کشور دریغ نکنند.

یکی از اعضای این جنبش تاکید کرد که شهروندان کشور انتظار دارند تا نهادهای امدادرسان تنها به ارائه‌ی آمار قربانیان اکتفا نکنند؛ بلکه تیم‌های نجات تشکیل داده و برای نجات افراد آسیب‌دیده فورا اقدام کنند.

این در حالی است که ولایت‌های بغلان، تخار، هرات، بدخشان و غور در روزهای اخیر شاهد سیلاب‌های مدهش بوده و تلفات و خسارات سنگین بر شهروندان کشور وارد کرده است.

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد دیروز گفته بود که دست‌کم ۲۴۰ نفر از جمله ۵۱ کودک در ولایت‌های شمال و شرق کشور در پی سیلاب‌های اخیر جان باخته‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=12933
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد