عدم اشاره به «آموزش دختران» در پیام عیدی هبت‌الله آخوندزاده

6 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر حکومت سرپرست امروز (شنبه، ۱۸ حمل ) در پیام عیدی خود به تعلیم و تربیه پرداخته، اما هیچ اشاره‌ای به آموزش دختران و زنان در افغانستان نکرده است.

آقای آخوندزاده امروز با نشر پیام عید فطر گفته است که وزارت معارف برای آموزش‌های دینی و عصری در تمام ولایت‌ها و ولسوالی‌ها تشکیلات گسترده دارد و صدها مراکز دینی و علمی را فعال ساخته است.

وی افزود که به منظور آموزش، تعلیم و کفالت بهتر تمام یتیمان، دارالایتام‌ها در هر ولایت و شماری از ولسوالی‌ها ایجاد شده‌اند که از سوی کی ریاست مستقل اداره می‌شود.

او تاکید کرد: «مکلفیت هر برادر مسلمان است که فرزندان خود را تربیت بهتر نماید، به آنان تعلیم دهد و برای شان فرصت تعلیمات دینی را فراهم سازد.»

ملا هبت‌الله آخوندزاده در حالی این پیام عیدی را منتشر می‌کند که در حال حاضر مکاتب عمومی و دانشگاه‌های افغانستان تنها به‌روی پسران و دختران پایین‌تر از صنف ششم باز هستند.

این اقدام حکومت فعلی باعث شده است که میلیون‌ها دانش‌آموز دختر از آموزش باز بماند.

در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستورانت‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشکان مرد، سفر بدون محرم و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی و حتی دفاتر سازمان ملل در افغانستان منع شده‌اند.

علی‌رغم واکنش‌ها و محکومیت‌های جهانی، حکومت سرپرست تا اکنون از تصمیم‌شان درباره‌ی آموزش زنان و دختران عقب‌نشینی نکرده‌اند. حکومت فعلی کار زنان در ادارات دولتی و غیردولتی را نیز منع کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=12038
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد