ملاله یوسفزی: پیوستن به کارزار به‌رسمیت‌شناسی آپارتاید جنسیتی در افغانستان الزامی است

8 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

باوجود ادامه‌ی سرکوب و وضع محدودیت علیه زنان و دختران افغانستان، ملاله یوسفزی، فعال حقوق زن و یکی از برند‌گان جایزه صلح نوبل می‌گوید که معرفی آپارتاید جنسیتی در افغانستان به‌عنوان جنایت علیه بشریت، مستلزم حمایت کشورهای عضو سازمان ملل متحد است.

خانم یوسفزی با نشر پیامی در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که با دختران و زنان افغانستان که خواستار معرفی آپارتاید جنسیتی به‌عنوان جنایت علیه بشریت‌ هستند، همراه می‌شود.

وی تاکید کرد که در این باره با نمایندگان دایمی کشورهای مالت و مکسیکو در سازمان ملل متحد نیز دیدار و از حمایت آنان قدردانی کرده است.

همچنین گزارشگران ارشد سازمان ملل متحد بارها در نشست‌های بین‌المللی حقوق بشری گفته‌اند که فرمان‌های زن‌ستیزانه‌ی حکومت سرپرست مصداق «آپارتاید جنسیتی» است و می‌تواند «جنایت علیه بشریت» قلم‌داد شود.

حکومت فعلی در حال حاضر دختران بالاتر از صنف ششم را از آموزش و تحصیل و زنان را از کار در نهادهای داخلی و بین‌المللی محرم کرده است.

همچنین حکومت فعلی در این مدت، باوجود درخواست‌های نهادهای جهانی و کشورها برای احترام به حقوق زنان و دختران، نه تنها که محدودیت‌ها لغو نکرده است، بلکه تشدید نیز کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=11301
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد