کارزار واکسیناسیون پولیو در افغانستان به حالت تعلیق درآمد

3 روز قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

خبرگزاری اسوشیتدپرس امروز (دوشنبه، ۲۶ سنبله) ‌در گزارشی به نقل از سازمان ملل متحد گفته است که حکومت سرپرست افغانستان کارزارهای تطبیق واکسن پولیو یا فلج کودکان را در کشور به تعلیق درآورده است.

اسوشیتدپرس با نشر گزارشی گفته است که خبر تعلیق این کارزارها درست قبل از آغاز کارزار واکسن پولیو در ماه سنبله به نهادهای ملل متحد ابلاغ شده است.

در گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس هیچ دلیلی برای این تعلیق ارائه نشده و مسوولان حکومت سرپرست نیز در این باره چیزی نگفته‌اند.

در این گزارش یکی از مقامات ارشد سازمان بهداشت جهانی گفته است که مذاکراتی درباره تغییر سیاست از واکسیناسیون خانه به خانه به واکسیناسیون در مکان‌هایی مانند مساجد در جریان است.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده است که امسال ۱۸ مورد فلج کودکان در افغانستان گزارش شده است که به‌جز دو مورد، همه در جنوب این کشور بوده‌اند. این در حالی است که تعداد موارد در سال ۲۰۲۳ تنها شش مورد بوده است.

افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که هنوز موفق به مهار کامل شیوع فلج کودکان نشده‌اند.

حمید جعفری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی گفت: «ابتکار جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال از سیاست‌های اخیر در مورد تغییر کارزارهای واکسیناسیون از خانه به خانه به واکسیناسیون در سایت‌های خاص در برخی از مناطق افغانستان آگاه است. شرکا در حال بررسی و درک تأثیر این تغییرات هستند.»

در گزارش آمده است که تعلیق کارزار واکسیناسیون ماه سنبله ضربه‌ای به تلاش‌ها برای ریشه‌کنی فلج اطفال در افغانستان است. تا ماه آگوست، سازمان بهداشت جهانی گزارش داده بود که افغانستان و پاکستان همچنان در حال اجرای کارزارهای «فشرده و هماهنگ» هستند که بر بهبود پوشش تطبیق واکسن در مناطق بومی و پاسخ‌گویی به موقع به موارد دیگر تمرکز دارند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که هرگونه مانع در افغانستان، برنامه واکسیناسیون در پاکستان را به دلیل جابجایی زیاد جمعیت در معرض خطر قرار می‌دهد.

تعلیق این کارزار، آخرین مانع در تلاش‌های جهانی برای ریشه‌کنی فلج اطفال است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16175
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد