سازمان ملل برای ۱۵۰۰ زن افغان بسته‌های زنبورداری توزیع کرد

2 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد اعلام کرده است که بسته‌های زنبورداری را برای یک هزار و ۵۰۰ زن در سراسر افغانستان در سال جاری میلادی توزیع کرده است.

این سازمان بین‌المللی با نشر پیامی در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که این برنامه را با حمایت نمایندگی ایالات متحده‌ی آمریکا برای انکشاف بین‌المللی تطبیق کرده است.

این نهاد سازمان ملل متحد می‌افزاید که این بسته‌های زنبورداری به زنانی که سرپرست خانواده‌های‌شان هستند، ارائه شده است.

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد تاکید کرد که برای ۲۰۰ زن دیگر در ولایت پروان آموزش زنبورداری ارائه کرده و این آموزش به گونه‌ی خانه‌ به خانه اجرا شده است.

در عین حال، برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل متحد می‌گوید که فرصت‌های یادگیری و کسب درآمد برای زنان و دختران در افغانستان کاهش یافته است.

این نهاد سازمان ملل با نشر ویدیویی در حساب کاربری ایکس خود می‌گوید که برای شماری از زنان زمینه‌ی یادگیری و کار در بخش خامک‌دوزی را فراهم کرده است.

پیش‌تر سازمان غذا و کشاورزی از فراهم کردن زمینه‌ی کار در بخش پرورش سمارق صدفی خبر داده بود.

قابل ذکر است که حکومت سرپرست پس از به دست گرفتن قدرت، بر آزادی‌های زنان محدودیت‌های شدیدی وضع کرده است و زنان در حال حاضر حق کار، آموزش و آزادی حرکت را ندارند.

پس از ممنوعیت کار زنان در نهادهای مختلف ملی و بین‌المللی، شماری از سازمان‌ها تلاش دارند که برای زنان در بخش‌های که شامل محدودیت‌های حکومت فعلی نمی‌شود، زمینه‌ی کار را فراهم کند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=15127
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد