زنان معترض: حکومت افغانستان با آموزش زنان و دختران دشمنی دارند

8 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

شماری از زنان معترض و اعضای جنبش همبستگی زنان افغانستان به بازداشت‌ها و شکنجه‌ی زنان و دختران به بهانه‌ی «بدحجابی» از سوی نیروهای حکومت سرپرست در شهر کابل واکنش نشان داده و می‌گویند که ستم حکومت فعلی بر زنان با گذشت هر روز بیشتر می‌شود.

اعضای این جنبش در گردهمایی اعتراضی در یک مکان سربسته در شهر کابل گفته‌اند که حکومت فعلی هر روز«دختران جوان و پاک‌دامن را به بهانه‌ی بی‌حجابی» بازداشت کرده و با خود می‌برند.

زنان معترض تاکید کردند که حکومت فعلی با چنین رفتار خود، برای مردم افغانستان و جهان نشان داده است که به کرامت انسانی باور ندارند.

آنان می‌گویند که حکومت فعلی با آموزش زنان و دختران دشمنی دارند.

اعضای جنبش همبستگی زنان افغانستان گفتند: «حکومت فعلی توسعه و پیشرفت و جامعه‌ی مترقی را دوست ندارند و جهالت را بر روشنایی ترجیح می‌دهند.»

این در حالی است که حکومت سرپرست در روزهای اخیر ده‌ها دختر جوان را از منطقه‌ی دشت برچی در غرب کابل «به بهانه‌ی عدم رعایت حجاب» بازداشت کرده‌اند.

چندین منبع در این منطقه در صحبت با رسانه گوهرشاد تایید کرده‌اند که روند تازه‌ی بازداشت دختران جوان روز دوشنبه (۱۱ جدی) آغاز شده است.

باید گفت که بازداشت زنان و دختران به اتهام «بدحجابی» توسط حکومت فعلی واکنش‌های گسترده را در پی داشته است. فعالان حقوق بشر این کار حکومت را محکوم و خواستار توقف بازداشت‌ها شده است.

 

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=9893
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد