زنان معترض: حکومت افغانستان زنان را به گونه‌ی وحشتناک در خانه‌های‌شان زندانی کرده است

9 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

شماری از زنان معترض و اعضای جنبش «شنبه‌های ارغوانی» می‌گویند که حکومت سرپرست با بستن دروازه‌های مکاتب، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مکان‌های تفریحی، وضع محدودیت بر کار و آموزش زنان و دختران، به گونه‌ی وحشتناکی زنان را در خانه‌های‌شان زندانی کرده است.

اعضای جنبش شنبه‌های ارغوانی با نشر اعلامیه‌ای و با ارسال نوارهای ویدیویی در پیوند به گزارش اخیر سازمان ملل متحد گفته‌اند که حکومت فعلی زنان افغانستان را تحت عنوان «محافظت» از خشونت‌های جنسیتی بازداشت و زندانی می‌کنند.

آنان با استناد به گزارش سازمان ملل متحد تاکید کرد که حکومت سرپرست زنان را به بهانه‌ی «محافظت» از خشونت جنسیتی به زندان‌ها می‌فرستند.

زنان معترض تاکید کردند که به زندان انداختن زنانی‌که قربانی خشونت‌های جنسیتی اند علاوه بر اینکه خلاف دین است، در حقیقت نوع وحشناک «آزار و اذیت روحی، روانی» زنان است که باید فوراً توقف داده شود.

اعضای جنبش «شنبه‌های ارغوانی» افزوده‌اند که حکومت فعلی با به زندان انداختن زنان افغانستان به بهانه «محافظت از خشونت‌های جنسیتی» می‌خواهند تا زنان در جامعه سنتی افغانستان از ترس زندانی شدن، انواع و اقسام خشونت‌ها را تا «سرحد مرگ» تحمل کنند و در برابر آن اعتراض نکنند.

آنان تداوم سیاست‌های زن‌ستیزانه‌ی حکومت فعلی را نهادینه ساختن خشونت‌ علیه زنان در افغانستان عنوان کرده و آن را محکوم می‌کنند و بر توقف خشونت‌های سیستماتیک حکومت سرپرست علیه زنان تاکید می‌کنند.

آنان وضعیت زندان‌های حکومت سرپرست را «اسفناک» عنوان کرده و خواستار نظارت کامل سازمان‌های حقوق بشری از زندان‌های حکومت فعلی شده‌اند.

اعضای این جنبش گفت که مسوولیت سازمان ملل متحد تنها با نشر چنین گزارشات خلاصه نمی‌شود و باید این سازمان در همکاری و مشورت با حرکت‌های اعتراضی زنان در افغانستان و نهادهای مدافع حقوق بشر جهت محافظت از زنان قربانی خشونت، مکانیزم‌های عملی و فوری را روی دست گیرد.

این در حالی است که یوناما یا هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است که قضات حکومت سرپرست زنان قربانی خشونت را برای «حفاظت»، به زندان‌های زنانه فرستاده‌ است.

یوناما با نشر گزارشی نوشته است که برخی از مسوولان از جمله یک قاضی حکومت فعلی گفته‌اند که در موارد خشونت علیه زنان، قربانی که ممکن است با خطر جانی مواجه باشد به «زندان‌های زنانه» فرستاده شده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=9270
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد