شبکه همبستگی زنان افغانستان و عرب ایجاد شد

10 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان اعلام کرده که با همکاری  مرکز پژوهش عرب، شبکه همبستگی زنان عرب با زنان افغانستان را به هدف تقویت همبستگی و حمایت از زنان و دختران کشور ایجاد کرده است.

این مرکز با نشر اعلامیه‌ای هدف از ایجاد این شبکه را تقویت نقش زنان در جامعه و افزایش آگاهی در مورد چالش‌های پیش‌روی زنان و توانمندسازی زنان و دختران از طریق فعالیت‌های علمی و فرهنگی عنوان کرده است.

مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان گفت که در افتتاح برنامه همبستگی زنان عرب و افغانستان بیشتر از ۳۰ زن کنش‌گر و فعال سیاسی از افغانستان و ۷ کشور عربی حضور داشتند.

در ادامه آمده است که شبکه همبستگی زنان عرب و افغانستان روز (یک‌شنبه، ۱۲ قوس) در کشور مراکش از سوی مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان و با همکاری مرکز پژوهش عرب گشایش یافته است.

همچنین آریانا سعید، آوازخوان مشهور افغانستان چندی قبل نهاد مدافعان برابری، آزادی و پیشرفت را در دفاع از حقوق زنان ایجاد کرده بود.

شبکه همبستگی زنان عرب و افغانستان در شرایطی ایجاد شده است که زنان در افغانستان تحت سیطره حکومت فعلی با محدودیت‌های فزاینده از جمله عدم دسترسی به حق کار و آموزش روبرو می‌باشند.

باید گفت که بیش از دو سال می‌شود که حکومت سرپرست دختران بالاتر از صنف ششم را در افغانستان از رفتن به مکتب منع کرده‌ است.

وزارت تحصیلات عالی حکومت فعلی، زنان و دختران افغان را از تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز بازداشته است.

این اقدام حکومت فعلی باعث شده است که میلیون‌ها دانش‌آموز دختر از آموزش باز بماند.

در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستورانت‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشکان مرد، سفر بدون محرم و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی و حتی دفاتر سازمان ملل در افغانستان منع شده‌اند.

علی‌رغم واکنش‌ها و محکومیت‌های جهانی، حکومت سرپرست تا اکنون از تصمیم‌شان درباره‌ی آموزش زنان و دختران عقب‌نشینی نکرده‌اند. حکومت فعلی کار زنان در ادارات دولتی و غیردولتی را نیز منع کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8976
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد