سازمان عفو بین‌الملل: منع آموزش دختران افغان به‌نام دین «ظلم بزرگی» است

10 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

سازمان عفو بین‌الملل در جریان کارزار ۱۶ روزه‌ی پایان دادن به خشونت‌ها علیه زنان و دختران در افغانستان، اعلام کرده است که منع آموزش دختران توسط حکومت سرپرست به‌نام دین «ظلم بزرگی» است.

این سازمان امروز (سه‌شنبه، ۷ قوس) در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که حکومت سرپرست در حمایت از حقوق بشر در افغانستان کوتاهی کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل از نقض حقوق بشر در افغانستان از سوی حکومت فعلی به شدت ابراز نگرانی کرده است.

در ادامه آمده است که با گذشت دو سال از حاکمیت حکومت فعلی بر افغانستان، حکومت سرپرست به آن‌چه که درباره‌ی حقوق بشر تعهد کرده بودند، عمل نکرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر خواستار پایان دادن به نقض حقوق بشر در افغانستان شده و برای حق دسترسی دختران و زنان به آموزش و کار و همچنان برای تحقق حق آزادی بیان شهروندان افغانستان تاکید کرده است.

همچنین این سازمان به نقل از یک زن افغانستانی نوشته است: «منع تحصیل دختران در افغانستان به نام دین ظلم بزرگی است. اسلام علم را برای همه توصیه می‌کند.»

این سازمان تاکید کرد که ممنوعیت تحصیل دختران و زنان در افغانستان، نه تنها فرصت‌ها را از آن‌ها می‌گیرد، بلکه رویاها، آینده و اهداف آن‌ها را نیز از بین می‌برد.

این در حال است که سازمان عفو بین‌الملل از روز شنبه (۴ قوس) برابر با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، کارزار ۱۶ روزه‌ای را برای پایان دادن به خشونت‌ها علیه زنان در افغانستان آغاز کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8796
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد