مرکز خبرنگاران افغانستان: حکومت فعلی در فاریاب صاحب‌امتیاز یک رادیوی محلی را بازداشت کرد

1 سال قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

در ادامه‌ی بازداشت و سرکوب خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها از سوی حکومت سرپرست، این‌بار مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که امین‌الله عالمی، موسس و صاحب‌امتیاز رادیوی محلی «ممتاز» در ولایت فاریاب از سوی نیروهای حکومت فعلی بازداشت شده است.

این مرکز در اعلامیه‌ای به نقل از منبعی که خواسته نامش فاش نشود، نوشته است که آقای عالمی روز شنبه هفته‌ی جاری (۳۱ سرطان) در شهر میمنه بازداشت شده است.

در ادامه آمده است که یک منبع به نقل از یک مسوول محلی حکومت فعلی به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که صاحب‌امتیاز رادیو «ممتاز» در ارتباط به یک «موضوع غیررسانه‌ای و جنایی» بازداشت شده است.

با این وجود، مرکز خبرنگاران افغانستان از بازداشت موسس و صاحب‌امتیاز رادیو «ممتاز» در فاریاب ابراز نگرانی کرده و از مسوولان محلی حکومت فعلی خواسته است در صورتی که قضیه‌ی عالمی «شخصی» است، اطمینان بدهند که به روند کاری این رادیو آسیب نمی‌رسد.

همچنین خانواده‌ی امین‌الله عالمی و مسوولان محلی در ولایت فاریاب تا اکنون در این باره ابراز نظری نکرده‌اند.

در ادامه آمده است که رادیو «ممتاز» حدود ۱۰ سال قبل از سوی امین‌الله عالمی در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب تاسیس شده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که رادیو «ممتاز» در دوره‌ی نظام جمهوری بیشتر برنامه‌های سرگرمی و موسیقی نشر می‌کرد، اما پس از روی‌کار آمدن حکومت فعلی در افغانستان، ترانه‌های مذهبی و یا برخی از برنامه‌های شبکه رادیویی سلام وطندار را نشر می‌کند.

قابل ذکر است که آمارهای مرکز خبرنگاران افغانستان نشان می‌دهد که در حال حاضر دست‌کم سه خبرنگار در زندان حکومت سرپرست زندانی هستند.

مرکز خبرنگاران از حکومت فعلی خواسته است که از بازداشت، تهدید و ایجاد محدودیت بر کار خبرنگاران خودداری کنند.

در عین حال، سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز در گزارشی گفته است که با روی‌کار آمدن حکومت سرپرست ۴۳ درصد رسانه‌های فعال در افغانستان متوقف و ۸۶ درصد خبرنگاران زن در افغانستان بیکار شده است. این سازمان از تداوم قوانین سخت‌گیرانه‌ی حکومت فعلی برای رسانه‌ها و خبرنگاران، ابراز نگرانی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=5346
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد