برنامه‌ جهانی غذا: فعالیت زنان افغان در تمام بخش‌های امدادی  این نهاد ضروری است

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

سیندی مک‌کین، رییس اجرایی برنامه‌ جهانی غذا (WPF) می‌گوید که زنان برای کار در تمام عرصه‌های این سازمان در افغانستان مهم و ضروری هستند.

خانم مک‌کین در توییتی از پایان یافتن یک نشست در مورد بحران انسانی در افغانستان خبر داده است، اما نگفته است که این نشست در کجا و چه زمانی برگزار شده است.

او تاکید کرد که همین حالا باید یکجا با شرکای‌شان به ۲۰ میلیون افغان رسیدگی کنند که فوراً به کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا نیاز دارند.

وی بیان کرد: «از این میان ۱۰ میلیون تن آن‌ها زنان و دختران هستند که باید رسیدگی کنیم.»

این در حالی است که برنامه‌ جهانی غذا چند روز پیش گفته بود که برای ادامه‌ی کمک‌رسانی طی شش ماه آینده به نیازمندان در افغانستان به ۸۰۰ میلیون دالر نیاز دارد.

با وضع محدودیت بر کار زنان در نهادهای غیردولتی داخلی و بین‌المللی، روند کمک رسانی به شدت متاثر شده است.

همچنین یوناما یا دفتر هیآت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در پنجم ماه اپریل اعلام کرد که حکومت فعلی به این سازمان گفته است که هیچ زن افغان اجازه کار با این سازمان را ندارد.

این تصمیم با واکنش گسترده‌ی داخلی و بین‌المللی مواجه شد، اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت فعلی این را موضوع ارزش داخلی افغانستان دانسته است.

آقای مجاهد گفته بود: «باید خاطر نشان کرد که حکومت فعلی نمی‌خواهد برای ملل متحد موانع ایجاد نماید، بلکه می‌خواهد واضح بسازد که این موضوع ارزش داخلی افغانستان می‌باشد، برای هیچ‌کسی دیگر مشکل ایجاد نمی‌کند و باید همه جوانب به آن احترام بگذارند.»

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2897
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد