سازمان جهانی صحت: روزانه ۱۶۷ نوزاد افغان جان خود را از دست می‌دهند

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

سازمان جهانی صحت، اعلام کرده است که روزانه ۱۶۷ نوزاد در افغانستان در نتیجه‌ی عوامل قابل‌ پیش‌گیری جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان جهانی صحت امروز (دوشنبه، ۲۸ حمل) در رشته توییتی نوشته: «ما باید برای نجات جان و بهبود سلامت مادران و کودکان سریع عمل کنیم.»

این سازمان روز گذشته نیز در توییتی گفته بود که تأثیر ناامنی حاد غذایی در افغانستان ویرانگر است، به‌طوری که ۲۰ میلیون نفر در این کشور در معرض خطر سوءتغذیه و بیماری‌های عفونی قرار دارند.

سازمان جهانی صحت تاکید کرده است که با نیرو و شرکای خود در تلاش رسیدگی به این بحران افغانستان است.

اوچا یا دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل نیز گفته بود که در حال حاضر نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی مواجه‌اند و ۲۸ میلیون نفر نیاز به کمک بشردوستانه دارند.

اوچا افزوده است که حدود شش میلیون نفر در افغانستان با سطوح اضطراری ناامنی غذایی روبه‌رو هستند و یک قدم با قحطی فاصله دارند.

اوچا قبلاً گفته است که بودجه برای عملیات بشردوستانه در افغانستان در حال تمام شدن است و این موضوع جان میلیون‌ها نفر را با خطر مواجه می‌کند.

این سازمان تاکید کرده بود که کم‌تر از پنج درصد، درخواست مالی این سازمان برای انجام عملیات کمک‌های بشردوستانه در سال ۲۰۲۳ در افغانستان تامین شده است.

این سازمان تصریح کرد که افغانستان با بالاتر میزان قحطی احتمالی در جهان روبه‌رو است.

سازمان ملل برای عملیات بشردوستانه در افغانستان ۴.۶ میلیارد دالر درخواست کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=2867
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد