نهاد انکشافی آمریکا: در سه ماه گذشته، ۱۸۷ هزار کودک در کابل واکسن سرخکان شدند

5 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

جوئل سندوفر، مدیر مأموریت نهاد انکشافی ایالات متحده امریکا (USAID) در افغانستان اعلام کرده است که در سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی، ۱۸۷ هزار کودک زیر یک سال در کابل به حمایت این نهاد واکسن سرخکان دریافت کردند.

جوئل سندوفر با نشر پیامی در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که طی این مدت ۲۹ نفر براثر بیماری سرخکان در افغانستان جان باخته‌اند.

وی تاکید کرد:«با واکسن کردن کودکان در برابر تمام بیماری‌های قابل پیشگیری مانند سرخکان حیات او را نجات دهید.»

افزایش بیماری سرخکان نگرانی شهروندان کشور را برانگیخته است.

این در حالی است که سال گذشته تنها در شفاخانه ولایتی بدخشان نُه هزار و ۷۷۶ واقعه مثبت سرخکان ثبت شد و از این میان ۲۱ کودک در پی آن جان باختند.

سازمان صحی جهان (WHO) نیز در ماه حوت سال گذشته گفته بود که که آمار مبتلایان به سرخکان در کشور از هفته سوم نوامبر سال گذشته به این‌سو افزایش یافته است.

همچنین این سازمان پیشتر اعلام کرده بود که در دو ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی بیش از هفت هزار مورد مشکوک بیماری سرخکان در افغانستان به ثبت رسیده است.

باید گفت که تحولات بزرگ سیاسی و سقوط نظام جمهوری در افغانستان سبب شد تا نظام صحی کشور نظم گذشته را نداشته باشد و با روی‌کارآمدن حکومت سرپرست به‌شدت متأثر شده است.

همچنین وضع محدودیت‌های حکومت فعلی علیه کارمندان زن در نهادهای مددرسان نیز سبب شده است تا آنان نتوانند به‌گونه اساسی برای مردم، به‌ویژه در بخش صحت کمک‌رسانی کنند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=12946
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد