شورای علمای شیعه افغانستان: حکومت سرپرست تا اکنون به مطالبات ما پاسخ مثبت نداده است

6 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان در تازه‌ترین مورد اعلام کرده است که خواست‌ها و مطالبات جامعه اهل تشیع به صورت کتبی و شفاهی به مقام‌های حکومت سرپرست رسانده شده، اما بی‌پاسخ مانده است.

آقای اکبری این اظهارات را در صحبت با تلویزیون تمدن مطرح کرده و ابراز امیدواری کرده که حکومت فعلی به مطالبات شورای علمای شیعه افغانستان پاسخ مثبت دهد.

او تاکید کرد که نشست‌‌‌ها و مراودات با حکومت فعلی ادامه خواهد داشت تا مطالبات جامعه شیعه افغانستان دنبال شود.

همچنین سید حسین عالمی بلخی، سخنگوی شورای علمای شیعه افغانستان نیز در صحبت با این رسانه تایید کرده است که مطالبات شیعیان بارها به حکومت فعلی رسانده شده، اما هیچ اقدام عملی نشده است.

آقای عالمی می‌گوید که برای تحقق مطالبات شیعیان گفتگوها ادامه دارد و «امیدواریم شاهد روزی باشیم که خواست‌های جامع تشیع به صورت کامل تحقق یابد.»

این درحالی است که اعضای ارشد شورای علمای شیعه افغانستان روز (سه‌شنبه، ۲۲ حوت) دیداری با محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت فعلی داشتند. در خبرنامه ارگ آمده است که «آنان خواست‌ها و پیشنهادات هموطنان اهل تشیع را به گونه کتبی به معاون سیاسی ریاست الوزرا سپردند.»

باید گفت که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت فعلی و دیگر مقام‌های حکومت بارها وعده داده‌اند که به مطالبات جامعه شیعه افغانستان رسیدگی می‌شود.

رسمیت یافتن مذهب جعفری در نظام حکومت فعلی، تدریس فقه جعفری در دانشگاه‌ها و مکاتب برای دانشجویان و دانش‌آموزان اهل تشیع و مشارکت معنادار شیعیان در دستگاه‌های حکومتی از خواست‌های اساسی شورای علمای شیعه از حکومت سرپرست است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=11457
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد