بریتانیا بیش از ۳۶ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

8 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

عکس: شبکه‌های اجتماعی

در ادامه‌ی گسترش فقر و بیکاری در بین مردم و افزایش نیازمندان در افغانستان، برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که بریتانیا ۲۸.۷ میلیون پوند، معادل ۳۶.۵ میلیون دالر آمریکایی را به افغانستان کمک کرده است.

این برنامه با نشر اعلامیه‌ای در حساب کاربری ایکس خود گفته است که این کمک بریتانیا برای حمایت از خانواده‌هایی که با ناامنی غذایی مواجه‌ هستند و درمان کودکان و مادران مبتلا به سوءتغذیه اختصاص خواهد یافت.

برنامه جهانی غذا به نقل از لرد طارق احمد، معاون وزیر امور خارجه‌ی بریتانیا در امور خاورمیانه و جنوب آسیا نوشته است که کمک جدید بریتانیا به سازمان جهانی غذا این امکان را می‌دهد تا به بیش از دو میلیون نیازمند در افغانستان در طول زمستان کمک کند.

این برنامه تاکید کرد که با کمک ۳۶ میلیون دالری بریتانیا، می‌تواند ۱۳ هزار تن آرد گندم، روغن نباتی، حبوبات و نمک برای بیش از یک میلیون نفر به مدت یک ماه فراهم خواهد کرد.

این سازمان بین‌المللی افزود که همچنان برای یک میلیون نفر دیگر کمک نقدی توزیع می‌کند.

براساس آمارهای موجود، با این مقدار کمک بریتانیا، مجموع کمک‌های این کشور به برنامه جهانی غذا پس از تسلط حکومت فعلی در افغانستان به ۲۰۹ میلیون دالر رسیده است.

برنامه جهانی غذا می‌گوید که بریتانیا در میان پنج کمک‌کننده‌ی برتر این برنامه در افغانستان است.

این در حالی است که تسلط حکومت سرپرست در افغانستان، بیشتر شهروندان کشور شغل خود را از دست داده و نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند.

همچنین چند وقت پیش برنامه جهانی غذا اعلام کرده بود که برای ریشه‌کن کردن فقر در افغانستان «راه‌حل‌های پایدار و بلندمدت» نیاز است. طبق اطلاعات سازمان‌های جهانی، ۱۵ میلیون افغان نمی‌دانند که وعده بعدی غذایی‌شان از کجا می‌آید.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=10454
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد