۱۴ هزار کودک در افغانستان به بیماری سوراخ قلب مبتلا هستند

2 ساعت قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

مسوولان جمعیت هلال احمر افغانی می‌گویند که ۱۴ هزار کودک دچار به بیماری سوراخ قلب در افغانستان وجود دارد.

عبداللطیف ثابت، معاون عملیاتی سکرترجنرال هلال احمر گفته است که از این تعداد، هفت هزار کودک دارای بیماری قلبی پیچیده هستند که امکان درمان آن‌ها در شفاخانه‌های داخلی کشور وجود ندارد و حدود هفت هزار کودک دیگر از بیماران سوراخ قلب در یازده شفاخانه داخلی کشور، بر اساس نوبت، تحت درمان قرار دارند.

آقای ثابت تاکید کرد: «۱۴ هزار کودک دچار به بیماری سوراخ قلب نزد این وزارت ثبت شده‌اند که از این میان، ۷ هزار مورد آن پیچیده است و امکان درمان آن‌ها در داخل کشور وجود ندارد و باید به هند یا آلمان فرستاده شوند.»

وی از موسسات داخلی و بین‌المللی، بازرگانان، صنعت‌کاران و شخصیت‌های دارای امکانات درخواست کرد که به این اداره کمک‌های خود را ادامه دهند.

او گفت: «هم‌وطنان، تاجران ملی، تصدی‌ها و اتحادیه‌های مختلفی که در افغانستان فعالیت دارند، به اندازه‌ای که می‌توانند با ما هم‌کاری کنند. هرچه هم‌کاری بیش‌تری باشد، ما می‌توانیم بهتر کار کنیم.»

همچنین مدثر همراز، سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی اعلام کرد که این نهاد در بخش‌های مختلفی از جمله گردآوری گداها در سطح کشور، ارائه کمک‌های بشری و نقدی به آسیب‌دیدگان رویدادهای طبیعی و غیر طبیعی، پشتیبانی از خانواده‌های بی‌بضاعت، زنان بیوه، کودکان یتیم و سایر فعالیت‌های بشردوستانه؛ اقدام‌های زیادی انجام داده است.

آقای همراز گفت: «در سراسر کشور ۱۱۶ هزار و ۲۵۹ گدا گردآوری شده‌اند که از این تعداد، پنج و هزار ۳۰۰ خانواده شامل ۳۰ هزار و ۵۴۳ نفر مستحق شناخته شده‌اند و ماهانه ۵۳ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۸۱۲ افغانی کمک نقدی از سوی جمعیت هلال احمر افغانی به آن‌ها ارائه شده است.»

بر اساس اطلاعات موجود، جمعیت هلال احمر افغانی ۹۴ سال پیش تاسیس شده و ۷۰ سال پیش از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به رسمیت شناخته شده است.

این نهاد هم‌اکنون در سراسر افغانستان چهار هزار و ۶۰۵ کارمند دارد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16298
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد