کمبود بودجه برای ۲۰۲۴؛ سازمان ملل: تنها به ۲۰ درصد نیازمندان افغانستان کمک می‌توانیم

3 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد درتازه‌ترین مورد اعلام کرده است که برای کمک به نیازمندان افغانستان در سال جاری میلادی، با کمبود شدید بودجه روبرو است.

اوچا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تنها ۶۱۵.۷ میلیون دالر از بودجه مورد ضرورت برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان را دریافت کرده است که این‌ مقدار بودجه‌ برای کمک به نیازمندان افغانستان تنها ۲۰.۱ درصد خواست اولیه‌ این‌ سازمان را تامین می‌تواند.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد تاکید کرد که هم‌اکنون ۲.۴۵ میلیارد دالر بدوجه‌اش تأمین‌ نشده است.

اوچا افزود که کمبود بودجه برای کمک به نیازمندان افغانستان در حالی رخ‌ داده است که نیازهای بشردوستانه در سراسر افغانستان به‌دلیل ناامنی غذایی، جابه‌جایی طولانی‌مدت و آلود‌گی گسترده زمین با مواد منفجره، هنوز مهار نشده است.

قابل ذکر است که پس از سه سال خشک‌سالی مکرر، افغانستان در دو ماه گذشته شاهد بارندگی‌های نامنظم بوده که ۱۲۰ هزار تن را متاثر ساخته‌ است.

سیلاب‌های آنی در سه ماه پسین، علاوه بر صدها کشته و زخمی در بغلان، تخار، بامیان و غور خسارات هنگفت مالی نیز برجای گذاشته است.

پیش از این، اوچا گفته بود که برای کمک به نیازمندان در افغانستان به ۳.۱ میلیارد دالر نیاز دارد.

همچنین با تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان فقر و بیکاری در کشور افزایش یافته است. شماری زیادی از شهروندان کشور مجبور شدند جهت تامین نفقه خانواده‌شان به کشورهای همسایه مهاجرت کند.

در کنار آن، زنان و دختران از اشتغال و آموزش منع شدند و این محدودیت‌ها باعث شد که شماری از موسسات بین‌المللی فعالیتش را در افغانستان متوقف کند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=14245
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد