نمایشگاه صنایع دستی «گنجینه افغانستان» در بامیان برگزار شد

2 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات داخلی تحت نام «گنجینه افغانستان» برای پنج روز در ولایت بامیان برگزار شد.

محمدخیبر هیوادمل، برگزارکننده‌ی این نمایشگاه می‌گوید که نمایشگاه «گنجینه افغانستان» روز گذشته (دوشنبه، ۱ اسد) به هدف رشد و توسعه صنایع دستی و داخلی در شهر بامیان، مرکز این ولایت از سوی یک شرکت خصوصی برگزار شده است.

آقای هیوادمل تاکید کرد که در این نمایشگاه محصولات صنایع دستی زنان از جمله چادرهای خامک‌دوزی، کفش‌های پشمی، لباس‌های محلی هزارگی، آثار نقاشی، چوب‌های حکاکی، آثار سوخته‌نگاری و محصولات لبنی به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود که در این نمایشگاه دست‌کم ۱۸۰ غرفه وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آن به زنان اختصاص داده شده است.

بانوانی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، برگزاری نمایشگاه‌ها را برای آشنایی مردم با تولیدات داخلی و تقویت فعالیت‌های اقتصادی زنان مؤثر می‌دانند.

شماری از صنعت‌گران، واردات کالای‌های مشابه و محدودیت ویزای سفر و‌ مشکلات در زمینه‌ی مواد خام را از چالش‌های کلیدی کارشان عنوان می‌کنند.

آنان گفته‌اند هنوز بازار کالاهای وارداتی خارجی در کشور نسبت به کالاهای داخلی گرم‌تر است.

در حالی زنان صنایع دستی‌شان را به نمایش گذاشته اند که حکومت در بیش از دو سال گذشته، محدودیت‌های شدیدی علیه دختران و زنان وضع کرده است. در حال حاضر دختران و زنان به مکتب و دانشگاه نمی‌توانند.

این اقدام حکومت فعلی باعث شده است که میلیون‌ها دانش‌آموز دختر از آموزش باز بماند.

در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستورانت‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشکان مرد، سفر بدون محرم و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی و حتی دفاتر سازمان ملل در افغانستان منع شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=14777
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد