فرانسه تهدیدات آنلاین علیه مرضیه حمیدی، تکواندوکار افغانستانی را بررسی می‌کند

2 روز قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

دادستان شهر پاریس-فرانسه اعلام کرده است که در حال بررسی تهدید‌های آنلاین علیه مرضیه حمیدی، تکواندوکار زن اهل افغانستان است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دادستانی شهر پاریس گزارش داده است که خانم حمیدی هدف «آزار و اذیت سایبری از جمله [تهدید به] مرگ، تجاوز و سایر تهدیدها از طریق شبکه‌های اجتماعی» قرار گرفته است.

در گزارش آمده است که واحد تخصصی نفرت‌پراکنی آنلاین در حال بررسی این موضوع است.

مرضیه حمیدی در گفتگو با رسانه «فرانس انفو» گفته است که جانش در فرانسه در خطر است.

او افزود که پس از انتقاد تیم ملی کریکت افغانستان، هزاران پیام تهدید آمیز از سوی افراد ناشناس دریافت کرده و تهدید به مرگ شده ‌است.

وی خواستار محاکمه آنهایی است که او را تهدید می‌کنند.

وکیل خانم حمیدی گفت که موکلش برای مدتی تحت محافظت پولیس قرار گرفته است.

مرضیه حمیدی، تکواندوکار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم است که موفق به راهیابی به المپیک پاریس نشد.

او در شکایت رسمی خود در ۳ سپتامبر که توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شد، گفته ‌است که به‌دلیل «صحبت علنی در مورد حقوق زنان حکومت فعلی افغانستان» در کانون توجه رسانه‌ها در فرانسه قرار گرفته است.

در این شکایت آمده است که پس از این اظهارات «شماره تلفن واتساپ افغانستان او به اشتراک گذاشته شد و او صدها تماس و هزاران پیام را در عرض چند ساعت دریافت کرد.»

در این شکایت آمده است که موج کنونی تهدیدها به دنبال محکومیت او در رسانه‌های اجتماعی از قانون جدید حکومت فعلی مبنی بر منع شنیده شدن صدای زنان در ملاءعام صورت گرفت.

حمیدی در مصاحبه مطبوعاتی خود بار دیگر مخالفت خود را با این قانون اعلام کرد و به خبرگزاری فرانسه گفت: «می‌خواهم افرادیکه مرا به مرگ تهدید می‌کنند شناسایی و در دادگاه محاکمه شوند تا بتوانم آزادانه و بدون ترس و در امنیت کامل زندگی کنم.»

دادستان پاریس نیز روز دوشنبه تایید کرد که حمیدی در معرض «آزار و اذیت سایبری از جمله مرگ، تجاوز جنسی و سایر تهدیدها از طریق رسانه‌های اجتماعی» قرار گرفته است.

دادستان گفت که یک واحد تخصصی در حال بررسی این قضیه است.

همچنین وزیر ورزش فرانسه، تهدید مرضیه حمیدی را غیرقابل تحمل خواند و گفت برای «تضمین امنیت و آزادی» مرضیه حمیدی با وزارت داخله این کشور به تماس شده است.

این مقام ورزش فرانسه اطمینان داده است که کشورش امنیت و آزادی خانم حمیدی را تامین می‌کند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16181
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد