شاخص جهانی فقر: ۷۰ درصد کودکان افغانستان در فقر زندگی می‌کنند

4 ساعت قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

شاخص جهانی فقر در تازه‌ترین مورد اعلام کرده است که ۷۰ درصد از کودکان زیر ۱۸ سال در افغانستان در فقر به سر‌ می‌برند.

شاخص جهانی فقر، برنامه توسعه سازمان ملل متحد و ابتکار فقر و توسعه انسانی دانشگاه آکسفورد با نشر گزارش مشترک‌ گفته‌اند که افغانستان حدود ۵ میلیون کودک فقیر بیشتر از بزرگسالان دارد.

در گزارش آمده است که به طور دقیق، ۱۵.۵ میلیون کودک و ۱۰.۸ میلیون بزرگسال در افغانستان در فقر به سر می‌برند.

در ادامه آمده است که محرومیت از آموزش و سوءتغذیه از عوامل اصلی فقر در میان کودکان افغانستان است که ۵۲.۳ درصد از خانوارهای فقیر در افغانستان با کودکی زندگی می‌کنند که از حضور در مکتب محروم است، و ۴۴.۲ درصد از خانوارهای فقیر با کودکی زیر ۵ سال که دچار سوءتغذیه است، زندگی می‌کنند.

این گزارش همچنان بر وضعیت فقر در افغانستان تمرکز دارد و نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۱۵/۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲/۲۰۲۳ میلادی ۵.۳ میلیون نفر به فقر چندبعدی سقوط کرده‌اند.

ملل متحد در آخرین به‌روزرسانی شاخص فقر چندبعدی جهانی اعلام کرده است که حدود ۶۴.۹ درصد از جمعیت افغانستان در سال ۲۰۲۲/۲۰۲۳ میلادی در فقر زندگی می‌کردند.

این گزارش نشان می‌دهد که ۴۵۵ میلیون نفر از فقیرترین افراد جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که درگیر درگیری‌های خشونت‌آمیز هستند، و این مسئله باعث کندی یا حتی معکوس شدن روند کاهش فقر شده است.

بر اساس گزارش، کشورهایی که درگیری‌های مسلحانه را تجربه می‌کنند، به طور کلی کاهش فقر کندتری دارند و سطح فقر در این کشورها اغلب در بالاترین حد باقی می‌ماند.

همچنین این گزارش با بررسی آماری فقر چندبعدی در ۱۱۲ کشور جهان و بررسی وضعیت ۶.۳ میلیارد نفر از جمعیت جهانی، تجزیه و تحلیلی دقیق از رابطه بین درگیری‌های مسلحانه و فقر ارائه کرده است.

بر اساس یافته‌های جدید، ۱.۱ میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر شدید زندگی می‌کنند که ۴۰ درصد از آنان در کشورهایی زندگی می‌کنند که با درگیری، شکنندگی یا صلح ناپایدار مواجه هستند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16963
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد