زنان معترض خواستار توقف «مهاجر ستیزی» در ایران شدند

2 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

شماری از زنان معترض از «آزار و اذیت» شهروندان اهل افغانستان در ایران به ویژه در تهران انتقاد کرده و می‌گویند که زنان، دختران، فعالان حقوق بشر و زنان معترض که از ترس حکومت سرپرست به این کشور فرار کرده‌اند نیز با موج «مهاجر ستیزی» مواجه هستند.

گروهی از زنان معترض موسوم به «جنبش زنان پنجره‌ی امید» با نشر اعلامیه‌ای گفته است که میلیون‌ها نفر از ترس حکومت فعلی به کشورهای مختلف فرار کرده و اکنون در کشورهای میزبان نیز دچار چالش‌های زیادی از جمله رفتارهای خشونت‌آمیز و خطر اخراج اجباری روبرو هستند.

در اعلامیه‌ آمده است: «کشور ایران از یک طرف حامی درجه یک عاملان تباهی مردم، یعنی حکومت فعلی است. از طرف دیگر خلاف اصول حقوق بشری به آزار و اذیت، شکنجه، رفتار غیر انسانی، بازداشت و اخراج اجباری گسترده مهاجرین اقدام می‌کند.»

زنان معترض تاکید کردند که «شکنجه‌کردن و به کام مرگ فرستادن» چنین اشخاص، خلاف همه‌ی اصول پذیرفته‌شده‌ی بین‌المللی‌ است که ایران باید به آن عمل کند.

اعضای «جنبش زنان پنجره‌ی امید» افزوده اند که مداخله‌ها، سیاست‌های کشور های همسایه و کشورهای ابرقدرت جهان، تروریزم، فقر و بی‌کاری عامل اصلی مهاجرت شهروندان افغانستان است.

آنان می‌فزایند که حمایت از مردم مهاجر افغانستانی مسوولیت کشورها در سطح بین‌المللی است.

زنان معترض از ایران می‌خواهند که «سیاست مهاجرستیزی» خودشان را توقف کرده و از حکومت سرپرست حمایت افغانستان نکنند.

همچنین اعضای «جنبش زنان پنجره‌ی امید» از سازمان ملل و کشورهای مهاجرپذیر می‌خواهند که مسوولیت‌های خود را فراموش نکرده و  برای نجات زندگی مهاجرین افغانستانی به‌ویژه زنان و کودکان مقیم ایران اقدام عملی کنند.

قابل ذکر است که اخیراً به دنبال انتشار خبر کشته شدن یک شهروند ایران در منطقه ۱۵ تهران، شماری از مهاجران اهل افغانستان در تهران از «بدرفتاری‌های گسترده مردم محلی با افغان‌ها در شرق پایتخت» خبر دادند.

هفته گذشته گزارش شد که یک شهروند ایران در پی درگیری با سه مهاجر افغان کشته شده است.

همچنین مهاجران اهل افغانستان از منطقه ۱۵ تهران (محل وقوع این درگیری) تصویر اطلاعیه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی نشر کرده‌اند که در آن به مهاجران افغان هشدار داده شده تا فوراً این محله را ترک کنند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=14994
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد