برنامه جهانی غذا: افغانستان به کانون گرسنگی در جهان تبدیل شده است

6 ساعت قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

برنامه جهانی غذا در تازه‌ترین مورد اعلام کرده است که افغانستان به کانون گرسنگی در جهان مبدل شده است و سه چهارم کل جمعیت این کشور نمی‌توانند یک وعده غذای درست بخورند.

هسیاو وی لی، رییس برنامه جهانی غذا در افغانستان هشدار داده است که حدود ۲۷ میلیون نفر نمی‌توانند غذای کافی بخورند و خانواده‌ها در سراسر این کشور برای سپری کردن زمستان، به کمک‌های فوری غذایی دوامدار نیاز دارند.

همچنین فلیپ کروپف، سخنگوی این نهاد به رسانه‎‌ها گفته است که برنامه جهانی غذا برای ادامه فعالیت در ۶ ماه آینده در افغانستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار نیاز دارد.

او تاکید کرد که به لطف کمک دولت چین، توانسته در یک ماه گذشته به ۳۵ هزار خانواده در سراسر افغانستان کمک غذایی توزیع کند.

این در حالی است که سال گذشته برنامه جهانی غذا به‌دلیل نداشتن بودجه، «ده میلیون نفر» را از فهرست دریافت کنندگان کمک‎‌هایش در افغانستان بیرون کرد و‌ تابستان امسال یازده میلیون نفر از دریافت کمک ها محروم شدند، از جمله دو میلیون مادر و کودکان‌شان که هیچ مواد غذایی ویژه برای مقابله با سوء تغذیه دریافت نکرده‌اند.

چند روز پیش نیز بانک جهانی اعلام کرده بود که افغانستان تحت حکومت سرپرست در میان ۲۶ کشور فقیرترین جهان است.

قابل ذکر است که پس از تسلط دوباره حکومت فعلی بر افغانستان، به دلیل محدودیت‌های این گروه علیه شهروندان و کاهش کمک‌های بین‌المللی، اقتصاد خانواده‌ها در کشور به‌شدت کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=16942
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد