برچسب: پارلمان استرالیا

4 ساعت قبل - 43 بازدید

سفارت افغانستان در کانبرا در تازه‌ترین مورد اعلام کرده است که «گروه دوستی با مردم افغانستان» در پارلمان استرالیا راه‌اندازی شده است. این سفارت از ایجاد این گروه دوستی استقبال نموده و آن را «نشانه‌ای از تداوم دوستی، همبستگی و تعهد استرالیا نسبت به مردم افغانستان» خوانده است. این گروه پارلمانی توسط جولیان هیل، نماینده و وزیر شهروندی استرالیا رهبری می‌شود. میلتون دیک، رییس پارلمان استرالیا در مراسم افتتاح گروه دوستی گفت که کشورش در قبال مردم افغانستان متعهد است. وی در ادامه تاکید کرده است که «همبستگی پارلمان استرالیا با مردم افغانستان» ادامه می‌یابد. همچنین مت تسلویت، معاون وزیر خارجه‌ی استرالیا به وضعیت حقوق بشر در افغانستان اشاره کرد و گفت: «ما اجازه نخواهیم داد که وضعیت کنونی افغانستان به یک وضعیت عادی جدید تبدیل شود.» او افزوده است که کمک‌های بشردوستانه‌ی استرالیا به مردم افغانستان و حمایت این کشور از حقوق زنان و دختران ادامه می‌یابد و برای پاسخگو ساختن حکومت فعلی در قبال نقض حقوق بشر تلاش خواهد کرد. در کنار آن، مونیک رایان، رییس مشترک گروه دوستی نیز تاکید نموده است که مردم، به‌ویژه زنان استرالیا از زنان و دختران افغانستان حمایت می‌کنند. وحیدالله ویسی، سفیر افغانستان که از دوره‌ی جمهوریت تاهنوز این سفارت را سرپرستی می‌‎کند، خواستار تداوم کمک‌ها با مردم افغانستان بدون تأیید سیاست‌های دولت شده است. او گفته است که مردم افغانستان و طالبان دو گروه متفاوت ازهم هستند و حمایت از مردم نباید به تأیید سیاست‌‌های طالبان منجر شود. گروه دوستی پارلمانی با افغانستان قبلا ایجاد شده بود، اما پس از فروپاشی نظام جمهوری و انحلال پارلمان در افغانستان، این بار این گروه با عنوان دوستی با مردم افغانستان ایجاد شده است.

ادامه مطلب