امر به معروف در پروان: کارمندان صحی زن باید حجاب را رعایت کنند

9 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

در ادامه‌ی وضع محدودیت و سرکوب شدید زنان و دختران، این‌بار وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست به باشندگان و کارمندان صحی ولایت پروان دستور داده است تا حجاب مورد نظر حکومت فعلی را رعایت کنند.

این وزارت امروز (سه‌شنبه، ۱۲ جدی) با نشر اعلامیه‌ای در حساب کاربری ایکس خود گفته است که محتسبان این وزارت در ولسوالی‌های بگرام و سیدخیل ولایت پروان از بازارها و مراکز صحی این ولایت نظارت کرده‌اند.

در اعلامیه آمده است: «عزت زنان در مراعات کردن حجاب شرعی می‌باشد و افرادی که از این احکام الهی سرپیچی کنند، مورد عذاب الهی قرار خواهند گرفت.»

براساس معلومات موجود، ماموران وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست در این ولسوالی‌ها به زنان گفته‌اند که حجاب مورد نظر را رعایت کنند.

این در حالی است که حکومت فعلی پیش از این برقع یا چادری را بخشی از فرهنگ افغانی و بهترین نمونه حجاب دانسته‌اند.

قابل ذکر است که حکومت سرپرست از زمان تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را بر زنان وضع و زنان را از حقوق‌های اساسی‌شان محروم کرده‌اند.

در حال حاضر دختران و زنان از رفتن به مکتب و دانشگاه محروم شدند.

این اقدام حکومت فعلی باعث شده است که میلیون‌ها دانش‌آموز دختر از آموزش باز بماند.

در کنار آن زنان از رفتن به‌ باشگاه‌های ورزشی، رستورانت‌ها، حمام‌های عمومی، معاینه توسط پزشکان مرد، سفر بدون محرم و کار در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی و حتی دفاتر سازمان ملل در افغانستان منع شده‌اند.

علی‌رغم واکنش‌ها و محکومیت‌های جهانی، حکومت سرپرست تا اکنون از تصمیم‌شان درباره‌ی آموزش زنان و دختران عقب‌نشینی نکرده‌اند. حکومت فعلی کار زنان در ادارات دولتی و غیردولتی را نیز منع کرده است.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=9669
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد