سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی زنان معترض از زندان شد

10 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

سازمان عفو بین‌الملل از آزادی ندا پروانی،‌ زن معترض و همسرش از زندان حکومت سرپرست استقبال کرده و خواستار آزادی سایر معترضان زن از بند حکومت فعلی شده است.

این سازمان با نشر بیانیه‌ای از آزادی ندا پروانی توسط حکومت سرپرست استقبال کرده و آن را «گام‌ مثبت» توصیف کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرده است که از ابتدا هم‌ این زن معترض و همسرش نباید از سوی نیروهای استخبارات حکومت سرپرست بازداشت و‌ زندانی می‌شدند.

در ادامه آمده است: «عفو بین‌الملل یک بار دیگر خواستار آزادی فوری و بدون قیدوشرط مدافعان حقوق بشر زن از جمله ژولیا پارسی، منیژه صدیقی و پریسا آزاده و سایر مخالفانی است که به‌دلیل دفاع از حقوق بشر و عدالت به‌طور خودسرانه بازداشت و زندانی شده‌اند.»

این در حالی است که نیروهای حکومت سرپرست ندا پروانی، عضو «جنبش خودجوش زنان معترض افغانستان» و همسرش را حدود سه ماه پیش بازداشت و‌ روز (پنج‌شنبه، ۲۳ قوس) از زندان آزاد کردند.

منبع در صحبت با رسانه گوهرشاد گفته بود که خانم پروانی در این مدت با انواع شکنجه روبه‌رو شده و اکنون توان صحبت کردن را ندارد.

همچنین اخیرا گزارش‌هایی درباره‌ی وضعیت نامناسب و بیماری برخی از این زنان منتشر شده است؛ اما حکومت سرپرست درباره‌ی وضعیت و دلیل بازداشت آنان چیزی نمی‌گویند.

در حال حاضر دست‌کم سه زن معترض دیگر هر یک، ژولیا پارسی، منیژه صدیقی و پریسا آزاده در زندان‌های حکومت فعلی به‌سر می‌برند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=9234
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد