سازمان رنگین کمان افغانستان: دگرباشان جنسی به صورت وحشیانه مورد خشونت قرار می‌گیرند

10 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

سازمان «رنگین کمان افغانستان» به مناسبت «روز جهانی حقوق بشر» اعلام کرده است که جامعه‌ی «اِل جی بی تی» یا دگرباشان جنسی افغانستان به‌طور وحشیانه‌ای مورد خشونت، سرکوب، ظلم، تجاوز و قتل قرار می‌گیرند.

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که جامعه‌ی دگرباشان جنسی در افغانستان به‌صورت روزافزون مورد خشونت‌های فزیکی و جنسی قرار می‌گیرند؛ اما سازمان‌های حقوق بشری و ملل متحد با توجه با اعلامیه و شعارهای‌شان اندک توجهی به آن‌ها نکرده‌اند.

در ادامه آمده است که جهان در برابر این «جنایت سیستماتیک و گسترده علیه انسانیت» در افغانستان سکوت کرده است.

سازمان رنگین کمان افغانستان تاکید کرد که جامعه‌ی ال جی بی تی در افغانستان نه‌تنها از حقوق اساسی و بنیادین خود محروم هستند، بلکه در معرض «زیر دیوار کردن، محاکمه‌های صحرایی و اعدام» روبرو هستند.

در اعلامیه آمده است که پس از بازگشت دوباره‌ی حکومت سرپرست به قدرت، ده‌ها دگرباش جنسی توسط نیروهای حکومت شناسایی و پس از بازداشت «به‌طور وحشیانه‌ای شکنجه و به قتل» رسیده‌اند.

سازمان رنگین‌ کمان افغانستان از سازمان ملل متحد، سازمان‌های حقوق بشری و جامعه‌ی جهانی خواسته است که «سکوت مرگ‌بار» خود در برابر وضعیت دگرباشان جنسی بشکنند.

این سازمان می‌گوید که نادیده گرفتن وضعیت دگرباشان جنسی در افغانستان خیانت به حقوق بشر و تمام انسان‌ها است.

سازمان رنگین کمان افغانستان از کشورهای مهاجرپذیر خواسته است که راهی برای خارج کردن دگرباشان جنسی پیدا کنند تا آن‌ها به جای امنی منتقل شوند.

این سازمان همچنان از جامعه‌ی جهانی می‌خواهد که جنایات حکومت فعلی علیه جامعه‌‌ی ال جی بی تی کیو در افغانستان را بررسی و ثبت کرده و عاملان آن را در دادگاه‌های مستقل به محاکمه بکشانند.

این سازمان تاکید کرد: « به باور ما آنچه که در افغانستان جریان دارد مصداق بارز آپارتاید جنسیتی و جنایت بشری است.»

در ادامه آمده است: «حق حیات مهم‌ترین و اساسی‌ترین حق بشر محسوب می‌شود که علاوه بر آن که جزوی از اعلامیه حقوق بشر است، ولی می‌دانیم که کرامت انسانی هم بدون احترام گذاشتن به حق حیات امکان‌پذیر نیست.»

قابل ذکر است که حکومت سرپرست طی دو سال گذشته همواره محدودیت‌های شدید علیه زنان و دختران در افغانستان وضع کرده است. اکنون زنان و دختران از کار و آموزش منع شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=9141
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد