وزارت خارجه‌ی آمریکا: افغان‌های تبعه آمریکا می‌توانند اعضای خانواده‌ خود را دعوت کنند

10 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

وزارت امورخارجه‌ی آمریکا اعلام کرده است که دارندگان «گرین‌کارت»، ویزای ویژه‌ی مهاجرت (اس‌آی‌وی) و اقامت موقت می‌توانند برای الحاق اعضای خانواده‌ی‌شان درخواست بدهند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای در ویب‌سایت‌ خود گفته است: «اگر تبعه‌ی ایالات متحده هستید، همسر، فرزندان و والدین شما ممکن واجد شرایط مهاجرت فوری به آمریکا باشند. اتباع ایالات متحده همچنین می‌توانند برای خواهر، برادر و فرزندان بالغ مجرد خود درخواست بدهند و آنان ممکن پس از دریافت ویزه مهاجرت نمایند.»

در ادامه آمده است که شهروندان افغانستان می‌توانند درخواست خود را برای پیوستن اعضای خانواده‌ی‌شان، با پر کردن یک فرم «اداره‌ی خدمات شهروندی و مهاجرت» آن کشور آغاز کنند.

در اعلامیه تاکید شده است که این اداره درخواست‌ها را به اسرع وقت بررسی می‌کند و اگر درخواست تایید شود، مرکز ملی ویزای آن کشور با اعضای خانواده‌ی افغانستانی‌های مقیم آن کشور، تماس می‌گیرند تا برای ویزای مهاجرتی خود درخواست بدهند.

وزارت امور خارجه‌ی آمریکا افزود: «کسانی که دارای اقامت دائم قانونی آمریکا از طریق برنامه‌ی «گرین‌کارت» هستند، می‌توانند برای همسر، فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال و پسران و دختران بالغ مجرد خود، درخواست مهاجرت به این کشور بدهند.»

در اعلامیه آمده است: «افرادی که دارای اقامت دائم آمریکا از طریق ویزای ویژه‌ی مهاجرت (اس‌آی‌وی)، اقامت موقت و یا مهاجر و پناهنده هستند، می‌توانند برای همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال خود، درخواست مهاجرت به آمریکا بدهند.»

این وزارت تاکید کرد که اعضای خانواده‌های این افراد در صورت پذیرفته‌شدن، باید دارای پاسپورت معتبر باشند و برای تکمیل روند مهاجرت به یک کشور دیگر سفر کنند.

این در حالی است که پس از تسلط دوباره‌ی حکومت سرپرست بر افغانستان، هزاران شهروند کشور که با نیروها و نهادهای آمریکایی در بیست سال گذشته همکاری کرده بودند، به آن کشور تخلیه شدند.

باید گفت که خانواده‌های شمار زیادی از این افراد در جریان برنامه‌ی تخلیه، واجد شرایط انتقال به آمریکا دانسته نشدند و تاهنوز در افغانستان به‌سر می‌برند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8892
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد