وزارت مهاجرین: اتحادیه اروپا ۱۴۲ میلیون یورو برای مهاجران اخراج‌شده از پاکستان کمک می‌کند

10 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

با وجود ادامه‌ی روند اخراج مهاجرین افغان از پاکستان، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت سرپرست اعلام کرده است که اتحادیه اروپا وعده کمک ۱۴۲ میلیون یورویی برای مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان به افغانستان را داده است.

این وزارت با نشر پیامی در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا در افغانستان با خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت فعلی در کابل دیدار کرده است.

در ادامه آمده است که این دیدار روز (سه‌شنبه، ۷ قوس) صورت گرفته است.

این وزارت تاکید کرد که رافایلا در این دیدار افزون بر وعده کمک مالی، درباره اوضاع مهاجرانی که از پاکستان، ترکیه و ایران به‌گونه‌ جبری و داوطلبانه بازگشت می‌کنند، نیز با حقانی گفتگو کرده است.

خلیل‌الرحمن حقانی، در این دیدار از ترکیه، ایران و پاکستان خواسته است که مهاجران اهل افغانستان را آزارواذیت نکنند و به حقوق بشری مهاجران احترام بگذارند.

قابل ذکر است که اتحادیه اروپا پیش از این نیز در بخش‌های مختلف چندین بسته کمکی به افغانستان کمک کرده است.

این در حالی است که پاکستان ماه گذشته‌ی میلادی برای مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند.

هفته‌ی گذشته کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده بود که از زمان اعلام تصمیم دولت پاکستان مبنی بر اخراج مهاجران و پناه‌جویان «غیرقانونی» در سوم اکتوبر تا اکنون، ۳۷۴ هزار نفر از آن کشور وارد افغانستان شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8820
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد