بشرا گوهر: زنان افغان برای حقوق زنان در منطقه و فراتر از آن مبارزه می‌کنند

10 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

بشرا گوهر، فعال حقوق‌‌ بشر پاکستانی در یازدهمین دور «گفتگوهای امنیتی هرات» در شهر دوشنبه تاجیکستان گفت که زنان و دختران افغانستان برای حقوق زنان در منطقه و فراتر از آن مبارزه می‌کنند.

خانم گوهر امروز (دوشنبه، ۶ قوس) در پنل «آپارتاید جنسیتی: همبستگی شعاری؛ مکانیزم مؤثر» گفتگوهای امنیتی هرات این اظهارات را مطرح کرده است.

وی تاکید کرد: «این زنان افغانستان هستند که در حال حاضر در داخل و خارج از افغانستان در برابر اشغال حکومت سرپرست مقاومت می‌کنند.»

او افزود: «بنابراین ما باید شجاعت آنان را بپذیریم، زیرا آنان فقط برای حقوق خود نمی‌جنگند، برای حقوق زنان در منطقه و فراتر از آن مبارزه می‌کنند.»

این فعال حقوق‌‌ بشر پاکستانی از سیاست‌ها و واکنش‌های جهان در قبال محدودیت‌های حکومت سرپرست علیه زنان انتقاد نموده و گفت که اگر جهان به این موضوع اهمیت می‌داد، یک وضعیت اضطراری توسط سازمان ملل و جامعه‌ی بین‌المللی اعلام می‌شد.

قابل ذکر است که یازدهمین دور گفتگوی امنیتی هرات امروز با حضور شمار زیادی از چهره‌های سیاسی، فعالان مدنی و فعالان حقوق‌‌ بشر در شهر دوشنبه تاجیکستان آغاز شده است و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

این نشست از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان پیش از این در شهر هرات در غرب کشور برگزار می‌شد، اما پس از تسلط حکومت فعلی بر کشور، این دومین‌بار است که در تاجیکستان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8772
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد