سازمان جهانی صحت: به بیش از ۹۲ هزار افغان اخراج‌شده از پاکستان خدمات صحی ارائه کردیم

10 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که از اول تا ۲۲ ماه نوامبر سال جاری میلادی به ۹۲ هزار و ۱۳۸ نفر از مهاجران که از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند، خدمات صحی ارائه کرده است.

این نهاد امروز (یک‌شنبه، ۵ قوس) با نشر یک گزارشی گفته است که تیم صحی سازمان جهانی صحت در شرق، جنوب، غرب، جنوب‌شرق، شمال و مناطق مرکزی کشور خدمات صحی ارائه کرده است.

در گزارش آمده است که ۵۶.۲ درصد از کسانی که خدمات صحی دریافت کرده‌اند، زنان بودند.

سازمان جهانی صحت تاکید کرد که از زمان اعلام تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج مهاجران و پناه‌جویان بدون اسناد تا ۱۸ نوامبر، ۳۷۴ هزار و ۶۰۰ نفر از طریق گذرگاه‌های مرزی تورخم و اسپین‌بولدک وارد افغانستان شده‌اند.

این سازمان افزود که حدود ۴۸ درصد از تمام بازگشت‌کنندگان از پاکستان، زنان هستند‌.

در گزارش آمده است که سازمان جهانی صحت برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، بازگشت‌کنندگان را واکسن می‌کند و از ۱۲ تا ۱۸ نوامبر ۵۳ هزار و ۶۷۱ نفر در ولایت‌های ننگرهار، قندهار، هلمند، زابل، هرات، پکتیکا و کابل واکسن خوراکی پولیو دریافت کرده‌اند.

سازمان جهانی صحت می‌گوید که با وجود این تلاش‌ها، خطر شیوع بیماری‌ها در میان افراد بازگشت‌کننده از پاکستان و چالش‌های چون کمبود آب و خدمات بهداشتی وجود دارد.

در گزارش آمده است که برای رسیدگی به مهاجران و پناه‌جویان بازگشت‌کننده از پاکستان یک برنامه‌ی «واکنش استراتژیک» برای شش ماه ترتیب کرده و خواستار ۱۰ میلیون دالر بودجه شده است.

این در حالی است که دولت موقت پاکستان ماه گذشته برای مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند.

به گزارش رویترز، پولیس پاکستان خانه‌به‌خانه در شهرک‌های پناه‌جویان، کسانی که داوطلبانه این کشور را ترک نکرده‌اند، جستجو می‌کند و ممکن است افراد بدون مدرک را اخراج کند.

همچنین با تسلط حکومت فعلی بر افغانستان موج تازه‌ای از مهاجرت شکل گرفت که بیشتر این افراد به ایران و پاکستان مهاجر شدند.

ترکیه یکی از مسیرهای اصلی مهاجران افغان برای رسیدن به اروپا بوده است. بیشتر این مهاجران از طریق ایران وارد ترکیه می‌شوند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8743
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد