پاکستان: پناه‌جویان افغان بدون مدرک در دو مرحله اخراج خواهند شد

11 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

همزمان با نزدیک شدن پایان مهلت وزارت امور داخله‌ی دولت پاکستان مبنی بر اخراج اجباری پناه‌جویان افغان از این کشور، سرفراز بوگتی، وزیر داخله موقت این کشور اعلام کرد که تمام پناه‌جویان فاقد اسناد معتبر در دو مرحله از این کشور اخراج می‌شوند.

شبکه خبری جیونیوز به نقل از سرفراز بوگتی گزارش داده است که در مرحله نخست پناه‌جویانی که فاقد مدرک اقامت و سفر هستند، اخراج می‌شوند.

آقای بوگتی تاکید کرد: «از سوی مقام‌ها به مسوولان دستور داده شده تا با نهایت احترام با زنان، کودکان و بزرگ‌سالان برخورد کنند.»

او افزود که در مرحله دوم پناه‌جویانی که دارای کارت هویت دولت پاکستان (POR)، و ثبت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان هستند، اخراج خواهند شد.

وی گفت که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۵ و ۶ عقرب، بین ۱۵ تا ۲۰ هزار پناه‌جوی افغان به‌گونه داوطلبانه این کشور را ترک کرده‌اند.

وزیر امور داخله‌ی پاکستان گفته است: «تمام مسوولان ایالتی بخشی از عملیات اخراج خواهند بود، کمیته‌های در سطح ولسوالی‌ها به‌هدف شناسایی پناه‌جویان غیرقانونی تشکیل شده است.»

وی شمار مجموعی پناه‌جویان به‌شمول افغانان در این کشور را سه میلیون تن اعلام کرد.

قابل ذکر است که با نزدیک شدن مهلت دولت پاکستان مبنی بر اخراج پناه‌جویان از این کشور، سازمان عفو بین‌الملل هشدار داده است که اخراج پناه‌جویان افغان از این کشور نقض حقوق بشر آن‌ها است.

براساس اطلاعات این نهاد، بیش از ۱.۴ میلیون پناه‌جوی افغان بدون مدرک در خطر اخراج قریب‌الوقوع از پاکستان هستند.

پاکستان در حالی از افزایش اخراج مهاجران خبر می‌دهد که پس حاکمیت حکومت فعلی بر افغانستان، مهاجرت شهروندان کشور افزایش یافته است. مقصد بخش بزرگی از مهاجران افغانستانی ایران و پاکستان است.

بیکاری، فقر و مشکلات امنیتی از دلایل عمده این مهاجرت‌ها عنوان شده است. پیش از این نیز پولیس ایران متهم به بدرفتاری و اخراج پناه‌جویان افغان شده بود.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8236
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد