به کرایه‌دادن دوربین فیلم‌برداری و پخش‌کننده‌ی موسیقی در فاریاب ممنوع شد

11 ماه قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

در ادامه‌ی وضع محدودیت بر فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران در سراسر افغانستان، این‌بار ریاست امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست در ولایت فاریاب به کرایه‌دادن دوربین فیلم‌برداری و پخش‌کننده‌ی موسیقی را ممنوع کرده است.

ریاست امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست با نشر ابلاغیه‌ای در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب گفته است که فیلم‌برداری‎‌‎ها و «موزیک‌سنتر»ها پس از این حق به کرایه‌دادن دوربین فیلم‌برداری و پخش‌کننده‌ی موسیقی را به تالارهای عروسی جهت فیلم‌برداری و پخش موسیقی ندارند.

این ریاست در ابلاغیه‌ی برای دارندگان این وسایل هشدار داده است که وسایل فیلم‌برداری‎‌‎ها و «موزیک‌سنتر»های متخلف ضبط خواهد شد.

این در حالی است که حکومت سرپرست پس تسلط بر افغانستان محدودیت‌های شدید بر فعالیت اجتماعی، سیاسی و آموزش مردم به ویژه زنان و دختران وضع کرده است. همچنان شنیدن موسیقی را حرام می‌داند و می‌گویند که موسیقی حتی در مراسم‌های خوشی و عروسی نباید پخش شود.

همچنین با تسلط دوباره‌ی حکومت فعلی بر افغانستان شماری زیادی از هنرمندان و آوازخوانان از هنر دست کشیده یا کشور را ترک کرده‌اند.

پیش از این، وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست، در نشستی با مالکان تالارهای عروسی در شهر کابل، پایتخت کشور، پخش هر نوع موسیقی در محافل عروسی را ممنوع کرده بود.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8220
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد