کمیساریای عالی حقوق بشر خواستار توقف اخراج پناه‌جویان افغان از پاکستان شد

11 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

در ادامه‌ی بازداشت و اخراج شهرواندان افغانستانی در پاکستان، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت پاکستان خواسته است که برای جلوگیری از یک فاجعه بشری، اخراج اجباری افغان‌ها را متوقف کند.

راوینا شمدسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر با نشر اعلامیه‌ای گفت که بیش از دو میلیون شهروند افغانستان بدون مدرک در پاکستان زندگی می‌کنند که حداقل شش‌صد هزار نفر از آنان پس از تسلط حکومت سرپرست، افغانستان را ترک کرده‌اند.

راوینا شمدسانی تاکید کرد: «ما معتقدیم که بسیاری از کسانی که با اخراج مواجه هستند در صورت بازگرداندن به افغانستان در معرض خطر جدی نقض حقوق بشر، از جمله بازداشت خودسرانه، شکنجه و سایر رفتارهای غیرانسانی قرار خواهند گرفت.»

او افزود که عاملان جامعه مدنی، روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق بشر، مقامات دولتی و اعضای نیروهای امنیتی سابق و زنان و دختران، از جمله افرادی هستند که در معرض اخراج قرار دارند.

وی گفت که در گزارش اخیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت آمده است که ۷۸ درصد از کسانی که بازگشته‌اند، ترس از بازداشت را دلیل ترک پاکستان عنوان کرده‌اند.

این مقام می‌گوید: «با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل اول نوامبر، ما از مقامات پاکستان می‌خواهیم که بازگشت اجباری شهروندان افغانستان را قبل از این‌که خیلی دیر شود، برای جلوگیری از یک فاجعه حقوق بشری متوقف کنند.»

سخنگوی کمیساریای عالی پندهندگان سازمان ملل از پاکستان خواسته است که به حمایت از افراد نیازمند ادامه دهد و اطمینان حاصل کند که بازگشت‌ پناه‌جویان ایمن، داوطلبانه و کاملاً مطابق با قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که وزیر امور داخله‌ی پاکستان بار دیگر هشدار داده است که پناه‌جویان و مهاجرین غیرقانونی پس از پایان مهلت تعیین شده، بازداشت و اخراج خواهند شد.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8171
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد