نصیراحمد فایق: هزاره‌ها و شیعیان افغانستان در معرض حملات هدفمند قرار دارند

11 ماه قبل
زمان مطالعه 2 دقیقه

نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد در نشست کمیته‌ی امور بشری، اجتماعی و فرهنگی مجمع عمومی این سازمان گفت جوامع اقلیت‌های قومی و مذهبی از جمله هزاره‌ها، شیعیان و سیک‌ها در معرض حملات هدفمند قرار دارند.

آقای فایق در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که اقلیت‌های قومی و مذهبی، از جمله هزاره‌ها، شیعیان و سیک‌ها در معرض حملات هدفمند، قتل‌های خودسرانه، بدرفتاری، آوارگی و مجازات‌های دسته‌جمعی مواجه هستند.

همچنین او در بخش از صحبت‌هایش گفت که کودکان کارگر در کشور در حال افزایش است و خشونت جنسی علیه آنان، نگرانی‌های بیشتری ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد که ازدواج کودکان نیز افزایش یافته است و آنان از خشونت‌های شدید رنج می‌برند.

سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد در ادامه‌ی سخنانش افزوده است که افراد دارای معلولیت در افغانستان در دسترسی به حمایت‌های بشردوستانه با موانعی مواجه می‌شوند که منجر به تبعیض، به‌ویژه در میان زنان و دختران می‌شود.

همچنین او با اشاره به وضعیت پناهندگان و مهاجران افغانستان در کشورهای همسایه گفته است که آنان با چالش‌های جدی آسیب‌پذیری در برابر سوءاستفاده مواجه‌اند.

آقای فایق گفت: «ما از سخاوت کشورهایی که در طول سال‌ها میزبان پناه‌جویان افغانستان بوده‌اند تمجید می‌کنیم. ما انتظار داریم که پاسخ آن‌ها باید با شفقت و تعهد مبتنی به اصول بشردوستانه هدایت شود.»

وی در صحبت‌هایش به نقض حقوق بشر و سرکوب حکومت سرپرست نیز اشاره کرده و گفته که ضروری است که جامعه‌ی جهانی برای رسیدگی به این تخلفات و حفاظت از حقوق و رفاه مردم افغانستان و تضمین یک راه‌حل همه‌جانبه، به تشکیل یک ساختار سیاسی مشروع اقدام هماهنگ انجام دهد.

قابل ذکر است که با تسلط حکومت سرپرست در افغانستان، محدودیت‌های شدید علیه زنان، دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی وضع گردیده است.

زنان و دختران در این مدت از آموزش، کار در نهادهای داخلی و بین‌الملللی و تجمعات سیاسی و اجتماعی منع شده‌اند.

لینک کوتاه : https://gowharshadmedia.com/?p=8084
اشتراک گذاری

نظرت را بنویس!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظرات
هنوز نظری وجود ندارد